طرح درس دوم دبستان درس خورس كوچولو

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مشخصات کلی درس
‏باسمه تعالی
‏نام معلم:‏ ‏نام درس: ‏بخوانیم‏ موضوع: ‏خرس کوچولو
‏تعداد دانش آموزان: 30‏ ‏ ‏پایه تحصیلی:‏دوم‏ ‏ زمان: َ45 دقیقه
‏هدف کلی درس
‏1-‏تقویت روحیه رعایت بهداشت فردی
‏2-تقویت مهارت های چهارگانه زبان آموزشی(گوش دادن، گفتن، خواندن، نوشتن)
‏اهداف جـزئـی
‏1-دانش آموزان با ‏مراقبت کردن از خود آشنا می شوند.
‏2-دانش آموزان به حرف بزرگ ترها گوش بدهند.
‏3-دانش آموزان به تفکر و تعقل کردن دعوت می شوند.
‏4-دانش آموزان با خلاصه نویسی آشنا می شوند.
‏اهـــداف رفت‏ــ‏ـاری‏
‏حیطه ها
‏سطح
‏1-‏فراگی مراقبت از خود را یاد بگیرد.
‏شناختی
‏دانش فهمیدن
‏2-‏فراگیران بتواند درس را مطالعه کند و آن را خلاصه کند.
‏عاطفی
‏درک مطلب
‏3-‏دانش آموزان در پایان درس یاد بگیرند به حرف بزرگ ترها گوش بدهند.
‏عاطفی
‏دریافت
‏4-فراگیران درپایان درس فکر‏کردن در‏کارهای خود‏تشویق شوند.
‏شناختی
‏کاربرد
‏روش و فنون تدریس
‏ نوشتاری، نمایش، داستان گویی، پرسش و پاسخ، مشارکت گروهی.
‏وسایل کمک آموزشی
‏تصویر زمینه ی جنگل، تصویر گنجشک، فیل، خرگوش، دستمال نم دار، کتاب
‏مدل کلاس
‏ ردیفی، ‏دایره ای
‏واژه های کلیدی
‏میکروب، موجودات، جنگل، کشمش، کندوی عسل، بیمار شده بود خوب بشویی، خرس، بچه گنجشک، خطرناک.
‏قبل از شروع درس
‏سلام و احوال پرسی، حضور و غیاب و بررسی تکالیف، دقت در وضع جسمی و روحی دانش آموزان.
‏م‏ـ‏راح‏ـ‏ل ت‏ـ‏دری‏ـ‏س
‏الف) ‏تعیین رفتار ورودی
‏ایجاد انگیزه: برای اطلاع از آموخته های قبلی دانش آموزان در زمینه ی درس جلسه قبل و میزان آمادگی آنان نسبت به درس جدید به منظور تعیین نقطه شروع آموزش سوالاتی از آنها می پرسیم. توجه دانش آموزان را به کتاب جلب می کنیم. تصاویر زیبای کتاب برای ‏ فراگیران تشریح می کنیم.
‏ب)‏ارزشیابی تشخصی
‏1-آیا تا به حال مریض شده اید.
‏2-چرا مریض شدید.
‏3-باید چه کار کنیم که مریض نشویم و همیشه سالم باشیم. (5 دقیقه)
‏ج) فعالیت های آموزشی(ارائه محتوا) (15 دقیقه)
‏فعالیت های معلم
‏فعالیت های فراگیران
‏1-تصویری را که ‏نشان دهنده زمینه ی یک جنگل باشدروی تابلو‏ ‏نصب می کنیم. به هر گروه یک تصویر مشابه این تصویر می دهیم‏ و ازآن‏ها ‏ ‏ ‏می خواهیم هنگام گوش دادن به داستان، تصاویر مربوط به حیوان مورد نظر را روی صفحه ی خود نصب کنند. سپس به بیان داستان بپردازند و در بین داستان، درباره ‏ی حیوان مورد نظر داستان کتاب، پر‏سش هایی مطرح می کنیم. دانش آموز باید نام حیوان را حدس بزنند و تصویر آن را نشان بدهند. مانند:
‏-‏به یک پرنده ی کوچک رسید‏که جیک‏ جیک می‏کند.
‏-به حیوانی رید که هویچ خیلی دوست داشت.
‏-این حیوان بزرگ ترین حیوان جنگل است.
‏- نگاره را به طور دقیق مشاهده می کنند.
‏- حیوان مورد نظر را پیدا کنند.
‏-تصویر حیوان را روی صفحه ی زمینه ی خود نصب کنند‏.
‏-با دقت به داستان گوش دهند.
‏قبل از بیان داستان تصاویر مربوط به جانوران را همراه با صفحه ی زمینه بین گروه ها توزیع می کنیم گروه ها تصویر مرود نظر را روی صفحه می چسبانیم.
‏ج) فعالیت های آموزشی(ارائه محتوا)‏ ‏ (15 دقیق‏ه)
‏2-به هر دانش آموز یک دستمال نم دار یا دستمال کاغذی می دهیم و از آن ها می خواهیم در گروه های خود دستانشان را با آن پاک کنند و سپس به این سوالات پاسخ دهند.
‏-سیاهی روی دستمال از چیست؟
‏-چرا این سیاهی پیدا شده است؟
‏- چه کنیم که میکروب ها به ما صدمه نزنند.
‏- چرا دستمال شما کثیف شده است؟
‏- فعالیت را انجام دهند .
‏-در گروه، درباره ی علت کثیف شدن دستمال گفت و گو کنند.
‏- به سوالات معلم پاسخ دهند.
‏فعالیت های معلم
‏فعالیت های فراگیران
‏این فعالیت می تواند از طریق شستن دست، کشیدن دست روی کاغذ سفید، کشیدن دستمال سفید روی پیشانی یا هر شکل دیگری اجرا شود.
‏ج) فعالیت های آموزشی
‏3-به هر گروه تصویر یک میکروب و کودک را بدهیم و از دانش آموزان می خواهیم که در این زمینه یک داستان تخیلی بسازند.
‏- به تصویر ارائه شده توجه کنند.
‏-یک داستان تخیلی بسازند.
‏- در ساخت داستان مشارکت گروهی داشته باشند.
‏جمع بندی و نتیجه گیری ‏(4 دقیقه)
‏برای جایگزینی بیشتر درس و بالابردن میزان یادگیری دانش آموزان نسبت به درس جدید با گفتن خلاصه ای از درس به نکات مهم و اساسی تاکید کرده و به تدریس خود پایان می بخشم.
‏دادن فرصت سوال به دانش آموزان‏ (3 دقیقه)
‏برای اینکه متوجه شوم که به اهداف درسی کاملاً رسیده ایم و دانش آموزان مفاهیم را آموخته اند یا خیر از آنها می خواهیم که اشکالات خود را بیان نمایند و بعد به کمک خود آنها و یا سایر شاگردان جواب صحیح را بازگو می نماییم در صورت عدم اطلاع آنان خود بیان می کنیم.
‏ارزشیابی پایانی 5 دقیقه
‏برای پی بردن به نحوه تدریس و میزان یادگیری دانش آموزان در مورد درس جدید و باتوجه به هدفهای رفتاری سوالاتی می پرسیم.
‏-آیا می دانید که میکروب ها در کجا لانه درست می کنند.
‏- چه کار کنیم که ما مریض نشویم و سالم بمانیم.
‏فعالیت های تکمیلی (5دقیقه)
‏چون امکان پرسش در زمان تدریس وجود ندارد برای آموزش بیشتر تمرین های کتاب را در اختیار دانش آموزان قرار داده تا جواب دهند مثل گوش کن و بگو، درست و نادرست.
‏تعیین تکلیف
‏از دانش آموزان می خواهیم تصویر میکروب را نقاشی کنند و یا اینکه یک داستان تخیلی بنویسند. در دادن تکلیف به تفاوتهای فردی دانش ‏توجه می نمایم‏ یا تکلیف متفاوت می دهیم با در صورت دادن تکلیف یکسان در حد توانایی آنها باشد.
‏مشخصات کلی درس
‏باسمه تعالی
‏نام معلم: صدیقه اسکندری‏ ‏نام درس: بخوانیم موضوع: از همه زیباتر
‏تعداد دانش آموزان: 30 ‏ ‏پایه تحصیلی:دوم‏ ‏ زمان: َ45 دقیقه
‏هدف کلی درس
‏1-تقویت روحیه اتحاد و هم آهنگی
‏2-تقویت مهارت های چهارگانه زبان آموزشی(گوش دادن، گفتن، خواندن، نوشتن)

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس

تعداد مشاهده: 5696 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:112 کیلوبایت

 قیمت: 13,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل