تحقیق تقوا 42 ص ( ورد)
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 90 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
1
مقدمه :
اين تحقيق برگرفته شده است از منابعي كه نام آنها در ذيل تحقيق آورده شده است . با مطالعهي اين منابع سعي نمودم تعريفي از تقوا و منشاء رو آوردن به تقوا و ثمرات آن و تأثيراتي كه مي تواند زهد و پرهيزكاري در كليهي شئونات و مراحل زندگي براي هر شخص داشته باشد تا شخص در سايهي اين تقوا بتواند انشاء الله به سعادت و زندگي اخروي دست يابد .
1
1
مقدمه :
اين تحقيق برگرفته شده است از منابعي كه نام آنها در ذيل تحقيق آورده شده است . با مطالعهي اين منابع سعي نمودم تعريفي از تقوا و منشاء رو آوردن به تقوا و ثمرات آن و تأثيراتي كه مي تواند زهد و پرهيزكاري در كليهي شئونات و مراحل زندگي براي هر شخص داشته باشد تا شخص در سايهي اين تقوا بتواند انشاء الله به سعادت و زندگي اخروي دست يابد .
1
1
مقدمه :
اين تحقيق برگرفته شده است از منابعي كه نام آنها در ذيل تحقيق آورده شده است . با مطالعهي اين منابع سعي نمودم تعريفي از تقوا و منشاء رو آوردن به تقوا و ثمرات آن و تأثيراتي كه مي تواند زهد و پرهيزكاري در كليهي شئونات و مراحل زندگي براي هر شخص داشته باشد تا شخص در سايهي اين تقوا بتواند انشاء الله به سعادت و زندگي اخروي دست يابد .
1
3
لغت تقوا :
اين كلمه از كلمات شايع و رايج ديني است ، در قرآن كريم بصورت اسمي و يا بصورت فعلي زياد آمده است ، تقريباً به همان اندازه كه از ايمان و عمل نام برده شده و يا نام نماز و زكوه آمده و بيش از آن مقدار مثلاً نام روزه ذكر شده از تقوا اسم برده شده است . در نهج البلاغه از جمله كلماتي كه زياد روي آنها تكيه شده كلمه تقوا است ، در نهج البلاغه خطبه اي هست طولاني بنام خطبه متقين ، اين خطبه را اميرالمؤمنين در جواب تقاضاي كسي ايراد كرد كه از او خواسته بود توصيف مجسم كننده اي از متقيان بكند ؛ امام ابتدا استنكاف كرد و بذكر سه چهار جمله اكتفا فرمود ولي آن شخص كه نامش همام بن شريح بود و مردي مستعد و برافروخته بود قانع نشد و در تقاضاي خود اصرار و سماجت كرد ، اميرالمؤمنين (ع) شروع بسخن كرد و با بيان بيش از صد صفت و ترسيم بيش از صد رسم از خصوصيات معنوي و مشخصات فكري و اخلاقي و عملي متقيان سخن را بپايان رسانيد ، مورخين نوشته اند كه پايان يافتن سخن علي همان بود و قالب تهي كردن بعد از يك فرياد همان .