تحقیق جاده ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏هدف از این نوشته ،توضیح نظریه اصلی برای کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوط می باشد . به علاوه نمونه هایی از کار برد های عملی نظریه ‏پایه هم بیان می شود . توجه می شود که این متن میزان خاصی برای اشخاص باشد که برای NVQ‏ و BTEC‏وند و همچنین تحت آموزش های ،انجام تحقیقات بیشتر در مهندسی ‏متمدن قرار می گیرند . محتوای متن برای دانشجویان و مهندسانی که در جستجوی موفقیت های مهندسین تکنسین یا به کار بردن افراد دارای امتیاز هستند مفید خواهد بود .آن هایی که در ‏جستجوی مهارت های ساختاری معتبر توسط NVQ‏ ‏هستند این کتاب برایشان ارزش فوق العادهای خواهد داشت .
‏کار جاده :نظری وعلمی فا‏صله میان طرح و تکنیک های ساختاری را پر می کند و یک مقدمه شکل گیری و قابل توجهی را با تنوع بالایی از ساختار و کار اصولی مهیا می کند که حالت کار جاده را می سازد . چاپ پنجم به روز شده است و شامل استاندارد های اروپایی برای تعریف وضعیت ها و تغییراتدر جزییات و تکنولوژی می باشد .‏ نویسندگان امیدوارند که بتوانند تشکر و قدردانی خودشان را به تمام مهندسین ،دانشجویان و دوستانی که به نحوی زمان و دانش شان را در پیشرفت پیشنهادات اراته دادند مخصوصا برای تعیین دیدگاهمان ابراز دارند . قدر دانی های مخصوص David Fanthorb‏وری مواد و آزمایشاتcarillion,engineer,andy hurrock‏ برای تولید ترسیم هایی از مدیریت ترافیک با استفاده از‏(cone 0/7‏)‏ اختصاص داده می شود .
Peter Kendrick
Malcolm cospon
Steve Beresford
Paul mccormick
‏توسعه بزرگراه
‏مقدمه :سیستم های جاده اولیه
‏نیاز به جاده ها ناشی از اخ‏تراع چرخ در حدود 5000 سال پیش می باشد ،احتمالا منشا آن در ‏سامورایی (سومری ها )می باشد (3000سال قبل از میلاد )در بریتانیا تاریخ نخستین چرخها به عصر برونزبر میگردد بعضی مطالب خلاصه در مورد جاده های اولیه در قسمت های مختلف جهان مثل عنوان های زیر آمده است :
‏تمدن چینی
‏یکی از نخستین و بهترین جاده های شناخته شده جاده ابریش‏م چین میباشد که تاریخ آن به 2600سال قبل از میلاد بر میگردد چینی ها رمز بافتن ابریشم را کشف کردند و این ماده قیمتی را توسط جاده به هند فرستادند و با دندانهای عاج بر گشتند
‏ط: امپراطوری پارس
‏این یک سازمان تجاری بزرگ بود ،ابریشم از چین وارد میشود و دوباره به اروپا د ر طول ‏جاده هایی که ساخته بودند صادر می شد 0آنها همچنین از چینی ها ظروف چینی و لوازم چوبی گران قیمت می خریدند
‏بریتانیا 2500سال قبل از میلاد
‏یک نوع جاده کشف شده بود :این راه هایsomerset peat bogs ‏ ‏به glastonbury‏تاریخ‏ش‏ به 2500سال قبل از میلاد برمی گردد‏.berkshire rideway‏ برای آوردن محور های سنگ چخماق اسلحه ها ازgrimes graves‏ درnorfolk‏ بالای chiltern‏و plain salisbury‏وberkshire‏ بهstonehenge‏ استفاده می شود .
‏(d‏)‏اروپا
‏در کشورهای کوچک جاده هایی شبیه به یافت شده اند و همان نوع از جاده موجود در روستا های سویسlakeside‏ و عرضpangola swamps‏ در مجارستان وجود دارد .
‏هندوستان
‏تمدن آغازین آنها در اطرافindus valley‏ جائیکه باستان شناسان در 1922جاده هایی را کشف کردند که از خشت و آجر ساخته شده بودند و در سطح مناسبی سیستم های لوله گذاری آب شده بودند .
‏مصر و بین النهرین
‏در خاور میانه ‏و در زمان حدود 1100سال قبل از میلاد سوریه جاده جدیدی را از میان کو هها به بین النهرین شمالی ساخت . خیابان های با آسفالت و خشت پوشیده شده در شهر های nineveh‏وbabylon‏ کشف شده اند . مصریان جاده هایی را ساختند که به وسیله آن سنگ های مورد نیاز برای ساختن اهرام را با درشکه یا گاری حمل می کردند .
‏بریتانیای کبیر
‏حتی قبل از میلاد ،‏عبری ها گلت ها در ساختن راه های آهن فعال بوده اند و یک ‏نمونه خوب wyche‏ازdroitwich‏ به wales‏می باشد .این درmelvern hill‏عرض بود .
‏جاده های رم
‏رم بزرگترین سازنده جاده بود ،نه تنها در بریتانیا بلکه در تمام اروپا 5000 مایل از بزرگ راه های آنها ازGadiz‏ ساحل در غرب اسپانیا از میان فرانسه ،آلمان ،ایتالیا ،ساحل آدریاتیک به ترکیه ،از میان سوریه در انتهای شرقی مدیترانه ،در پشت در طول سواحل شمالی آفریقا از میان الکساندریا carthage‏و همچنین بهTangier‏ برای ‏کامل کردن زنجیر می باشد . جاده های آنها اهمیتش به خاطر مستقیمی آ‏نها بود اما آنها تنها در بیشتر ‏حالات‏ مستقیم بودند و فقط بالای دره به دره دیگر که چشم کار می کرد جاده دیده می شود. جاده های رم معمولا بالای سطح زمین ساخته می شوند. در بعضی حالات سنگ چین ها به 2 متر بلندی هم می رسیدند. اولین ‏عملکرد قطع کردن چاله های عمیق بود و سپس ساختن یک سنگچین با لایه هایی از گچ ،سنگ ،ماسه و قراردادن سنگ های بزرگ در آنها. سه نوع ساختار جاده که توسط رومی ها استفاده می شد عبارتند از :
‏مسطح و هموار کردن زمین
‏شن ریزی کردن سطح
‏آسفالت کردن و سنگ فرش کردن شکل 101
‏این با ساختار جاده امروزی مطابقت می کند برای لایه ها. پهنای راه شوسه (کالسکه رو) به ندرت از 25/4 متر تجاوز می کرد . راه شوسه در هر طرف چاله هایی ‏داشت. بعد از انصراف رومی ها از بریتانیا در شروع قرن پنجم بعد از میلاد سیستم جاده آنها روبه زوال گذاشت و غیرقابل استفاده شد.
‏2-1- حالات استفاده شده و مشتقات آنها
‏1-2-1- جاده :
‏این یک حالت اخیر است که شما از جنگ های تمدنی استفاده شد و از ride‏ و سپس از rode‏ مشتق می شود.
‏2-2-1- خیابان
‏رومی ها جاده هایشان را via straeti‏ نامیدند و معنی آن راهی است که به صورت لایه ای ساخته می شود. به مرور زمان via‏ افتاد و straeta‏ تبدیل به street‏ شد. آن جاده شهری بود که خیابان نامیده شد. زیرا در قرون وسطی و تا قرن شانزدهم فقط جاده ها در شهرها سنگ فرش آسفالت می شوند.
‏3-2-1- راه آسفالته
‏لایه بالایی یک جاده رومی شامل سنگریزه های درشت بود و به آنها با عنوان PAVIMENTUM‏ اشاره می کردند. بسیاری از سنگ ها برای پیاده روها استفاده می شدند. در شهرها در دوره ویکتوریا البته حالا از بتون استفاده می شود و به نام راه آسفالته نامگذاری شده است و ساختار جاده واقعی می باشد.
‏4-2-1- راه
‏این لغت ریشه اش از دوران تاریک گرفته شده است که مفید ترین به عنوان پیشوند می باشد و تاریخچه راه ها می تواند اطراف آن نوشته شود. در دوره های نوسنگی کامیون ها معمولا در طول بالای سرازیری های تند می آمدند و به عنوان RIDGE WAYS‏ شناخته شده بودند که Berkshire Ridge way‏ مشهورترین آنها بود اگر یکی مجبور بود که از بالای دره بعضی وقت ها پایین بیاید و قتی در کنار دره می رفت دره فرسایش داشت و یک فرورفتگی شکل می گرفت که همین Hollow Ways‏ بود مثل Greenstreet- common- kennpsy- pershore- Allesborough Hill‏ در قرون وسطی جاده های دایر در تمام سال و در همه نوع آب و هوا روی زمین های بزرگ احداث می شدند تا از مشکلات زهرکشی برحذر باشند و جاده های اصلی با نام HIGH WAYS‏ شناخته شده اند . در طی ماه های تابستان می توانستند عرض مرداب ها یا علفزارهای رودخانه را بپیمایند و این جاده ها که کم اهمیت تر بودند BYWAYS‏ نامیده می شدند.
‏در قرن هجدهم ماشین های چرخ دار مثل کالسکه و باربرها بیشتر متداول بودند و به زودی لازم شد که آنها از نظر ترافیک کنترل شوند بنابراین بزرگ راه هایی در شهرها احداث شد و برای مرکزیت دادن به صورت CARRIAGE WAYS‏ با FOOTWAYS‏ تقسیم شدند. جاده هایی که برای تردد چرخ دارها در نظر گرفته شده بودند کاملا برای هر کسی که پشت اسبی سوار بود مناسب بودند و به نام BRIDLE WAYS‏ شناخته شده اند. در آغاز قرن نوزدهم اولین کانال ها در کشورها دیده شدند و حتی امروزه آنها هنوز به عنوان WATERWAYS‏ شناخته می شوند. آمریکایی ها در این زمینه چشمگیرتر بودند و شروع به ساخت جاده هایی در 1923 کردند که آنها را PARKWAYS‏ نامیدند. در اول سال 1950 به کارگیری جاده های کوتاه یک مشکل جدی شد و شورای حمل ونقل طول های معینی را به عنوان CLEARWAYS‏ طراحی کرد. و این جاده های مخصوص بعدها MOTORWAYS‏ شدند. آمریکایی ها این جاده ها را EXPRESSWAYS‏ نامیدند.
‏3-1- دوره ترابری (انتقال)
‏وقتی رومی ها ترک کردند بریتانیایی ها به سمت جامعه خودکفایی برگشتند آنها هیچ علاقه ای به سفر نداشتند و هیچ چیزی نداشتند که آن را به بیرون از کشور بفرستند و جنگل ها شروع به در برگرفتن جاده ها کردند تعداد کمی از جاده های رومی باقی ماندند و KING HAROLD

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3844 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:53 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل