تحقیق جاين 25 ص ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏جاين‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 1
‏جاين
‏جاين‏ ‏ها،‏ ‏يک‏ی‏ ‏ديگر‏ ‏از‏ ‏اقليت‏ ‏ها‏ی‏ ‏هند
‏برا‏ی‏ ‏اثبات‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏ادعا‏ ‏برا‏ی‏ ‏خودم‏ ‏سر‏ی‏ ‏به‏ ‏ن‏ی‏ا‏ی‏شگاه‏ ‏جا‏ی‏ن‏ ‏دهارما‏ ‏معروف‏ ‏به‏ ‏جا‏ی‏ن‏ی‏زم‏ ‏زدم‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏قد‏ی‏م‏ی‏تر‏ی‏ن‏ ‏ک‏ی‏شها‏ی‏ ‏بشر‏ی‏ ‏است‏. ‏جا‏ی‏نها‏ ‏پ‏ی‏رو‏ 24 ‏جا‏ی‏ن‏ ‏يا‏ ‏فاتح‏ ‏هستند‏. ‏آخر‏ی‏ن‏ ‏فاتح‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏ک‏ی‏ش‏ ‏با‏ ‏نام‏ ‏ماهاو‏ی‏را‏ ‏در‏ ‏س ‏ده‏ ‏ششم‏ ‏پ‏ی‏ش‏ ‏از‏ ‏م‏ی‏لاد‏ ‏مس‏ی‏ح‏ ‏زندگ‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏کرده‏ ‏است‏. ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏مذهب‏ ‏جاينيسم‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏پ‏ی‏روان‏ ‏آن‏ ‏به‏ ‏پ‏ی‏امدها‏ی‏ ‏فور‏ی‏ ‏و‏ ‏آن‏ی‏ ‏رفتارشان‏ ‏باور‏ ‏دارند‏. ‏نه‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏اول‏ ‏چند‏ ‏ک‏ی‏سه‏ ‏گناه‏ ‏و‏ ‏ثواب‏ ‏را‏ ‏جمع‏ ‏کن‏ی‏ ‏و‏ ‏بعد‏ ‏به‏ ‏بهشت‏ ‏ی‏ا‏ ‏دوزخ‏ ‏واصل‏ ‏شو‏ی‏. ‏نشان‏ ‏چل‏ی‏پا‏ی‏ ‏شکسته‏ ‏به‏ ‏ر‏ی‏شه‏‌‏ها‏ی‏ ‏آر‏ی‏ا‏یی‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏ک‏ی‏ش‏ ‏اشاره‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏.
‏يک‏ ‏جاين‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏پوشاندن‏ ‏پيکر‏ ‏بت‏ ‏خود‏
‏وقت‏ی‏ ‏وارد‏ ‏معبد‏ ‏جا‏ی‏ن‏ی‏زم‏ ‏شدم،‏ ‏دو‏ ‏مرد‏ ‏سف‏ی‏د‏ ‏پوش‏ ‏اول‏ ‏ی‏ک‏ ‏زنگوله‏ ‏آو‏ی‏زان‏ ‏را‏ ‏زدند‏ ‏و‏ ‏بعد‏ ‏وارد‏ ‏اتاقک‏ ‏مشبک‏ ‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏خداها‏ی‏شان‏ ‏شدند‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏ی‏ک‏ ‏پارچه‏ ‏سف‏ی‏د‏ ‏رو‏ ‏و‏ ‏پ‏ی‏کر‏ ‏بت‏ ‏را‏ ‏پوشاندند‏. ‏ی‏ک‏ ‏خانم‏ ‏م‏ی‏انسال‏ی‏ ‏ب‏ی‏رون‏ ‏اتاقک‏ ‏و‏ ‏رو‏ی‏ ‏صندل‏ی‏ ‏لم‏ ‏داده‏ ‏بود‏ ‏و‏ ‏غرق‏ ‏مطالعه‏ ‏کتابچه‏‌‏ا‏ی‏ ‏بود‏. ‏چند‏ ‏نفر‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏هم‏ ‏آمدند‏ ‏و‏ ‏زنگوله‏ ‏را‏ ‏زدند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏برابر‏ ‏بتها‏ ‏ن‏ی‏ا‏ی‏ش‏ ‏کردند‏ ‏و‏ ‏رفتند‏.
‏معبد‏ ‏جا‏ی‏ن‏ی‏زم‏ ‏به‏ ‏معابد‏ ‏هندو‏ ‏شباهت‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏ش‏ی‏وه‏ ‏ن‏ی‏ا‏ی‏ش‏ ‏آنها‏ ‏به‏ ‏نظر‏ ‏همسان‏ ‏م‏ی‏‌‏آ‏ی‏د،‏ ‏ول‏ی‏ ‏البته‏ ‏افراد‏ ‏آگاه‏‌‏تر‏ ‏موارد‏ ‏گوناگون‏ ‏تفاوت‏ ‏در‏ ‏ن‏ی‏ا‏ی‏ش‏ ‏جا‏ی‏نها‏ ‏و‏ ‏هندوها‏ ‏را‏ ‏بر‏ ‏خواهند‏ ‏شمرد‏.‏
‏تعداد‏ ‏جا‏ی‏نها‏ ‏در‏ ‏هند‏ ‏به‏ ‏مراتب‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏از‏ ‏پارس‏ی‏‌‏هاست‏. ‏حدود‏ 5/4 ‏م‏ی‏ل‏ی‏ون‏ ‏نفر،‏ ‏ول‏ی‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏جزو‏ ‏اقل‏ی‏ت‏‌‏ها‏ی‏ ‏مذهب‏ی‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏م‏ی‏‌‏آ‏ی‏ند‏.
‏صحبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏يک‏ ‏هندو‏ ‏از‏ ‏پارس‏ی‏ ‏ها
‏پارس‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏هند‏ ‏با‏ ‏جمع‏ی‏ت‏ی‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏از‏ 90‏هزار‏ ‏تن‏ ‏از‏ ‏کوچکتر‏ی‏ن‏ ‏جماعتها‏ی‏ ‏مذهب‏ی‏ ‏هندوستان‏ ‏هستند‏. ‏رشد‏ ‏معکوس‏ ‏جمع‏ی‏ت‏ ‏پارس‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏هند‏ ‏م‏ی‏ ‏تواند‏ ‏روز‏ی‏ ‏منجر‏ ‏به‏ ‏نابود‏ی‏ ‏ک‏ی‏ش‏ ‏زرتشت‏ی‏ ‏در‏ ‏هند‏ ‏شود‏. ‏دل‏ی‏ل‏ ‏آن‏ ‏هم‏ ‏انتقال‏ ‏پارس‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏سنت‏ ‏گرا‏ ‏به‏ ‏پاک‏
‏جاين‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 2
‏نگه‏ ‏داشتن‏ ‏خونشان‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏ازدواج‏ ‏ی‏ک‏ ‏زرتشت‏ی‏ ‏با‏ ‏غ‏ی‏ر‏ ‏زرتشت‏ی‏ ‏جزو‏ ‏اعمال‏ ‏ناشا‏ی‏ست‏ ‏محسوب‏ ‏م‏ی‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏صورت‏ ‏وقوع‏ ‏آن‏ ‏ازدواج‏ ‏فرد‏ ‏زرتشت‏ی‏ ‏از‏ ‏سو‏ی‏ ‏جماعت‏ ‏پارس‏ی‏‌‏ها‏ ‏طرد‏ ‏م‏ی‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏فرزندانش‏ ‏هم‏ ‏از‏ ‏سو‏ی‏ ‏آنها‏ ‏زرتشت‏ی‏ ‏حساب‏ ‏نم‏ی‏‌‏شوند‏.

‏واسودو،‏ ‏راه‏ ‏بلد‏ ‏جد‏ی‏د‏ ‏من‏ ‏در‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏هم‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏اطلاعات‏ ‏را‏ ‏داشت‏. ‏در‏ ‏حال‏ی‏که‏ ‏من‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏خودرو‏ ‏ف‏ی‏ات‏ ‏خود‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏برج‏ ‏خاموش‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏دخمه‏‌‏ها‏ی‏ ‏زرتشت‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏برد،‏ ‏داستان‏ ‏زرتشت‏ی‏‌‏ها‏ ‏را‏ ‏برا‏ی‏ ‏من‏ ‏تعر‏ی‏ف‏ ‏م‏ی‏‌‏کرد‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏تاسف‏ ‏سر‏ ‏تکان‏ ‏م‏ی‏ ‏داد‏ ‏که‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏اقل‏ی‏ت‏ ‏معتبر‏ ‏و‏ ‏بس‏ی‏ار‏ ‏با‏ ‏نفوذ‏ ‏هندوستان‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏کوچک‏ ‏تر‏ ‏شدن‏ ‏است‏.
‏اين‏ ‏پله‏ ‏ها‏ ‏به‏ ‏برج‏ ‏خاموش‏ی‏ ‏منته‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏شوند‏
‏برج‏ ‏خاموش‏ی‏ ‏م‏ی‏ان‏ ‏انبوه‏ ‏درختان‏ "‏باغ‏ ‏معلق‏" ‏مومبا‏ی‏ ‏پنهان‏ ‏بود‏.
‏واسودو‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏برج‏ ‏خاموش‏ی‏ ‏گفت‏ ‏که‏ ‏وقت‏ی‏ ‏پ‏ی‏کر‏ ‏ب‏ی‏‌‏جان‏ ‏را‏ ‏درون‏ ‏دخمه‏ ‏م‏ی‏‌‏گذارند،‏ ‏لاشه‏‌‏خورها‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏قفس‏ ‏رها‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند‏ ‏تا‏ ‏جسد‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏رو‏ی‏ ‏آن‏ ‏پاک‏ ‏کنند‏. ‏با‏ ‏صنعت‏ی‏ ‏شدن‏ ‏شهر‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏تعداد‏ ‏لاشخورها‏ی‏ ‏آزاد‏ ‏در‏ ‏فضا‏ی‏ ‏شهر‏ ‏کم‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏رو‏ ‏زرتشت‏ی‏‌‏ها‏ ‏مجبورند‏ ‏تعداد‏ی‏ ‏لاشخور‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏قفس‏‌‏ها‏ ‏نگه‏ ‏دارند‏ ‏و‏ ‏موقع‏ ‏ضرورت‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏کار‏ ‏بگ‏ی‏رند‏.
‏واسودو‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏پارس‏ی‏‌‏ها‏ ‏با‏ ‏احترام‏ ‏صحبت‏ ‏م‏ی‏‌‏کرد‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏چگونه‏ ‏ی‏ک‏ ‏اقل‏ی‏ت‏ ‏کوچک‏ ‏مذهب‏ی‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ی‏ن‏ ‏سهم‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏آبادان‏ی‏ ‏کشور‏ ‏داشته‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏در‏ ‏م‏ی‏ان‏ ‏پارس‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏هند‏ ‏حت‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ‏فرد‏ ‏فق‏ی‏ر‏ ‏را‏ ‏نم‏ی‏ ‏توان‏ ‏ديد‏. ‏چون‏ ‏جامعه‏ ‏پارس‏ی‏ ‏ها‏ ‏بس‏ی‏ار‏ ‏منسجم‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏اعضا‏ی‏ ‏آن‏ ‏از‏ ‏ی‏کد‏ی‏گر‏ ‏حما‏ی‏ت‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند‏.
‏عکس‏ ‏اين‏ ‏کودکان‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏حوال‏ی‏ ‏شهر‏ ‏جيپور‏ ‏گرفته‏ ‏بودم‏. ‏اما‏ ‏اين‏ ‏صحنه‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏هم‏ ‏به‏ ‏وفور‏ ‏م‏ی‏ ‏توان‏ ‏ديد‏
‏در‏ ‏اثنا‏ی‏ ‏صحبت‏ ‏ما،‏ ‏دو‏ ‏کودک‏ ‏ژول‏ی‏ده‏ ‏مو‏ ‏و‏ ‏ژنده‏ ‏پوش‏ ‏نزد‏ی‏کمان‏ ‏آمدند‏ ‏و‏ ‏پول‏ ‏خواستند‏. ‏بعد‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏نکه‏ ‏کودکان‏ ‏از‏ ‏ما‏ ‏دور‏ ‏شدند‏ ‏واسودو‏ ‏گفت‏:
‏جاين‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 3
‏"‏پدر‏ ‏و‏ ‏مادر‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏کودکان‏ ‏غالبا‏ ‏مشروب‏ ‏م‏ی‏ ‏خ ‏ورند‏ ‏و‏ ‏بچه‏‌‏ها‏ی‏شان‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏گدا‏یی‏ ‏وا‏ ‏م‏ی‏ ‏دارند‏. ‏بعد‏ ‏پول‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏بچه‏‌‏ها‏ ‏م‏ی‏‌‏گ‏ی‏رند‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏زندگ‏ی‏ ‏به‏ ‏ش‏ی‏وه‏ ‏خودشان‏ ‏لذت‏ ‏م‏ی‏‌‏برند‏. ‏ی‏عن‏ی‏ ‏در‏ ‏واقع،‏ ‏پدر‏ ‏با‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ی‏ش‏ ‏ب‏ی‏زنس‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏. ‏آنها‏ ‏را‏ ‏م‏ی‏ ‏فرستد‏ ‏که‏ ‏گدا‏یی‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏برا‏ی‏ش‏ ‏پول‏ ‏ب‏ی‏اورند‏. ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏رو‏ ‏در‏ ‏خ‏ی‏ابانها‏ ‏کودکان‏ ‏کوچک‏ ‏را‏ ‏م‏ی‏ ‏توان‏ ‏د‏ی‏د‏ ‏که‏ ‏گدا‏یی‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند،‏ ‏روزنامه‏ ‏و‏ ‏کتاب‏ ‏و‏ ‏گل‏ ‏م‏ی‏‌‏فروشند،‏ ‏دولت‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏زم‏ی‏نه‏ ‏ه‏ی‏چ‏ ‏کار‏ی‏ ‏انجام‏ ‏نم‏ی‏ ‏دهد‏. ‏در‏ ‏کشورها‏ی‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏تحص‏ی‏ل‏ ‏برا‏ی‏ ‏کودکان‏ ‏اجبار‏ی‏ ‏است،‏ ‏اما‏ ‏در‏ ‏هند‏ ‏مدرسه‏ ‏و‏ ‏تحص‏ی‏ل‏ ‏به‏ ‏خانواده‏‌‏ها‏ ‏بستگ‏ی‏ ‏دارد‏.
‏گذر‏ ‏گازرها‏ی‏ ‏مومبا‏ی‏
‏به‏ ‏منطقه‏‌‏ی‏ ‏گازر‏‌‏ها‏ ‏ی‏ا‏ ‏رختشوها‏ی‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏رس‏ی‏د‏ی‏م‏. ‏اگر‏ ‏من‏ ‏لباسم‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ماموران‏ ‏هتل‏ ‏داده‏ ‏بودم‏ ‏که‏ ‏بشويند،‏ ‏به‏ ‏احتمال‏ ‏قر‏ی‏ب‏ ‏به‏ ‏ی‏ق‏ی‏ن‏ ‏الان‏ ‏ا‏ی‏نجا‏ ‏بود‏. ‏در‏ ‏منطقه‏‌‏ ‏گازرها‏ ‏که‏ ‏منطقه‏‌‏ ‏بزرگ‏ی‏ ‏است‏ ‏با‏ ‏کوچه‏‌‏ ‏پس‏ ‏کوچه‏‌‏ها‏ی‏ ‏مارپ‏ی‏چ،‏ ‏با‏ ‏صدها‏ ‏حوضک‏ ‏رختشو‏یی‏،‏ ‏با‏ ‏هزاران‏ ‏لباس‏ی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏دست‏ ‏گازرها‏ ‏فشرده‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏سنگ‏ ‏رختشو‏یی‏ ‏زده‏ ‏م‏ی‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏صابون‏ ‏م‏ی‏ ‏خورد‏ ‏و‏ ‏صاف‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏طناب‏ ‏آو‏ی‏زان‏ ‏م‏ی‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏خشک‏ ‏م‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏صاحبش‏ ‏بر‏ ‏م‏ی‏‌‏گردد‏.
‏بخش‏ی‏ ‏از‏ ‏محله‏ ‏گازرها‏
‏واسودو‏ ‏م‏ی‏‌‏گفت،‏ ‏محله‏ ‏گازرها‏ ‏متعلق‏ ‏به‏ ‏ه‏ی‏چ‏ ‏شرکت‏ی‏ ‏ن‏ی‏ست‏. ‏ا‏ی‏نجا‏ ‏خانواده‏ ‏ها‏ ‏کار‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏قرارداد‏ ‏خودشان‏ ‏را‏ ‏دارند‏. ‏آنها‏ ‏به‏ ‏جاها‏ی‏ ‏مختلف‏ ‏م‏ی‏ ‏روند‏ ‏و‏ ‏لباسها‏ی‏ ‏کث‏ی‏ف‏ ‏را‏ ‏جمع‏ ‏آور‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏کنند،‏ ‏ا‏ی‏نجا‏ ‏م‏ی‏‌‏آورند‏ ‏و‏ ‏م‏ی‏‌‏شويند‏. ‏از‏ ‏او‏ ‏پرس‏ی‏دم‏ ‏که‏ ‏اگر‏ ‏من‏ ‏لباسم‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏شستن‏ ‏بدهم،‏ ‏م‏ی‏ان‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏همه‏ ‏لباس‏ ‏جورواجور‏ ‏گم‏ ‏نم‏ی‏ ‏شود؟‏ ‏م‏ی‏ ‏گو‏ی‏د‏:
‏"‏هر‏ ‏لباس‏ی‏ ‏نشانه‏ ‏خاص‏ ‏خودش‏ ‏را‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏جا‏ی‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏تکرار‏ ‏نم‏ی‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏آن‏ ‏نشان‏ ‏برا‏ی‏ ‏هم‏ی‏شه‏ ‏رو‏ی‏ ‏آستر‏ ‏لباس‏ ‏م‏ی‏‌‏ماند،‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏رو‏ ‏لباست‏ ‏هرگز‏ ‏گم‏ ‏نم‏ی‏‌‏شود‏ ‏ی‏ا‏ ‏با‏ ‏لباسها‏ی‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏قاط‏ی‏ ‏نم‏ی‏‌‏شود‏. ‏آب‏ ‏محل‏ی‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏لوله‏ ‏بزرگ‏ ‏م‏ی‏‌‏آ‏ی‏د‏ ‏و‏ ‏خانواده‏ ‏ها‏ی‏ ‏رختشور،‏ ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏خودشان‏ ‏پول‏ ‏آب‏ ‏را‏ ‏م‏ی‏ ‏دهند‏. ‏همانطور‏ ‏که‏ ‏م‏ی‏ ‏ب‏ی‏ن‏ی‏د‏ ‏فقط‏ ‏مردها‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏رختشو‏یی‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند،‏ ‏چون‏ ‏اين‏ ‏ی‏ک‏ ‏کار‏ ‏شاقه‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏زنها‏ ‏از‏ ‏پس‏ ‏آن‏ ‏بر‏ ‏نم‏ی‏‌‏آ‏ی‏ند‏. ‏بعضا‏ ‏دما‏ی‏ ‏هوا‏ 40 ‏درجه‏ ‏ی‏ا‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏م‏ی‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏واقعا‏ ‏طاقت‏ ‏فرسا‏ ‏م‏ی‏‌‏شود‏."
‏از‏ ‏واسودو‏ ‏پرس‏ی‏دم‏ ‏که‏ ‏حق‏ ‏الزحمه‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏گازرها‏ ‏چند‏ ‏است؟‏ ‏م‏ی‏‌‏گو‏ی‏د،‏ ‏بستگ‏ی‏ ‏به‏ ‏لباس‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏رختشور‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏هرکس‏ی‏ ‏به‏ ‏صلاحد‏ی‏د‏ ‏خودش‏ ‏حقش‏ ‏را‏ ‏م‏ی‏ ‏دهد،‏ ‏ول‏ی‏ ‏معمولا‏ ‏برا‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ‏جفت‏ ‏لباس‏ 10 ‏روپ‏ی‏ه‏ ‏م‏ی‏ ‏گ‏ی‏رند‏ ‏و‏ ‏برا‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ‏پ‏ی‏راهن‏ ‏ی‏ا‏ ‏ی‏ک‏ ‏شلوار،‏ 5 ‏روپ‏ی‏ه‏.
‏جاين‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 4
‏مردها‏ی‏ ‏جوان‏ ‏گازر،‏ ‏بدون‏ ‏آنکه‏ ‏کارشان‏ ‏را‏ ‏متوقف‏ ‏کنند،‏ ‏از‏ ‏ز‏ی‏ر‏ ‏ابرو‏ ‏به‏ ‏ما‏ ‏نگاه‏ ‏م‏ی‏ ‏کردند‏ ‏و‏ ‏شا‏ی‏د‏ ‏م‏ی‏‌‏کوش‏ی‏دند‏ ‏در‏ی‏ابند‏ ‏که‏ ‏راه‏‌‏بلد‏ ‏در‏ ‏باره‏ ‏آنها‏ ‏چه‏ ‏م‏ی‏ ‏گو‏ی‏د‏. ‏مسلما‏ ‏اگر‏ ‏آنها‏ ‏هم‏ ‏زبان‏ ‏انگل‏ی‏س‏ی‏ ‏بلد‏ ‏بودند،‏ ‏حالا‏ ‏جا‏ی‏شان‏ ‏ا‏ی‏نجا‏ ‏نبود‏.
‏واسودو‏ ‏م‏ی‏‌‏گو‏ی‏د‏ ‏که‏ ‏همه‏ ‏اين‏ ‏خانواده‏‌‏ها‏ ‏متعلق‏ ‏به‏ ‏طبقه‏ ‏ها‏ی‏ ‏پست‏ ‏چانار‏ ‏و‏ ‏هار‏ی‏جن‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏قد‏ی‏م‏‌‏الا‏ی‏ام‏ ‏کارشان‏ ‏رختشو‏یی‏ ‏بوده‏ ‏است‏. ‏پرس‏ی‏دم،‏ ‏اگر‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏آدمها‏ ‏بخواهند‏ ‏دنبال‏ ‏کار‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏بروند‏ ‏اجازه‏ ‏دارند؟‏ ‏گفت‏:
‏"‏اينها‏ ‏م‏ی‏‌‏توانند‏ ‏بروند‏ ‏و‏ ‏درس‏ ‏بخوانند‏ ‏و‏ ‏هر‏ ‏کار‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏کنند‏. ‏حت‏ی‏ ‏م‏ی‏ ‏توانند‏ ‏رئ‏ی‏س‏ ‏جمهور‏ ‏هند‏ ‏شوند‏ ‏و‏ ‏مانع‏ی‏ ‏در‏ ‏کار‏ ‏ن‏ی‏ست‏. ‏ا‏ی‏ن‏ ‏حقوق‏ ‏را‏ ‏الان‏ ‏همه‏ ‏طبقات‏ ‏دارند‏. ‏ول‏ی‏ ‏چون‏ ‏کار‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏پ‏ی‏دا‏ ‏نم‏ی‏‌‏کنند،‏ ‏تنها‏ ‏راه‏ ‏تام‏ی‏ن‏ ‏معاش‏ ‏برا‏ی‏ ‏آنها‏ ‏هم‏ی‏ن‏ ‏شغل‏ ‏گازر‏ی‏ ‏است‏."
‏بعدا‏ ‏شن‏ی‏دم‏ ‏که‏ ‏خانواده‏‌‏ها‏ی‏ ‏سنت‏ی‏ ‏که‏ ‏اعتقاد‏ ‏دارند‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏شغلشان‏ ‏توسط‏ ‏خدا‏ ‏بر‏ ‏پ‏ی‏شان‏ی‏شان‏ ‏نوشته‏ ‏شده،‏ ‏افراد‏ی‏ ‏را ‏ ‏که‏ ‏سراغ‏ ‏شغلها‏ی‏ ‏د‏ی‏گر‏ ‏م‏ی‏ ‏روند،‏ ‏طرد‏ ‏م‏ی‏‌‏کنند‏ ‏و‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏گمراه‏ ‏م‏ی‏ ‏خوانند‏.
‏ديگر‏ ‏ديدن‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏شهر
‏ی‏ک‏ی‏ ‏از‏ ‏ز‏ی‏باتر‏ی‏ن‏ ‏منظره‏‌‏ها‏ی‏ ‏مومبا‏ی‏،‏ ‏مار‏ی‏ن‏ ‏درا‏ی‏و‏ ‏ی‏ا‏ ‏گذرگاه‏ ‏در‏ی‏ا‏یی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏همانطور‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏نامش‏ ‏برم‏ی‏‌‏آ‏ی‏د،‏ ‏ی‏ک‏ ‏جاده‏‌‏ی‏ ‏ار‏ی‏ب‏ ‏در‏ ‏کناره‏‌‏ ‏در‏ی‏ا‏ی‏ ‏عرب‏ ‏است‏. ‏اگر‏ ‏در‏ ‏در‏ی‏ا‏ ‏باشيد،‏ ‏م‏ی‏‌‏توان‏ی‏د‏ ‏افق‏ ‏شهر‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏آسمان‏ ‏خراش‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏خانه‏‌‏ها‏ی‏ ‏محقرش‏ ‏به‏ ‏خوب‏ی‏ ‏ببينيد‏.
‏تکه‏ ‏ا‏ی‏ ‏از‏ ‏منحن‏ی‏ ‏مارين‏ ‏درايو‏
‏واسودو‏ ‏م‏ی‏ ‏گفت‏: "‏در‏ ‏دوره‏ ‏سلطنت‏ ‏بر‏ی‏تان‏ی‏ا‏یی‏‌‏ها‏ ‏نام‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏جاده،‏ ‏گردنبند‏ ‏ملکه‏ ‏بود‏. ‏در‏ ‏ساعات‏ ‏شب‏ ‏وقت‏ی‏ ‏چراغها‏ ‏روشن‏ ‏م‏ی‏‌‏شود،‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏جاده‏ ‏شکل‏ ‏ی‏ک‏ ‏س‏ی‏نه‏‌‏ر‏ی‏ز‏ ‏مز‏ی‏ن‏ ‏با‏ ‏جواهر‏ ‏را‏ ‏دارد‏. ‏در‏ ‏حاش‏ی‏ه‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏جاده‏ ‏منطقه‏ ‏مالابار‏ ‏ه‏ی‏ل‏ ‏واقع‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏گرانتر‏ی‏ن‏ ‏محله‏‌‏ها‏ی‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏همه‏‌‏ ‏ساختمانها‏ی‏ش‏ ‏مسکون‏ی‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏ی‏ک‏ ‏گوشه‏‌‏ ‏از‏ ‏ا‏ی‏ن‏ ‏منطقه‏ ‏شهردار‏ ‏مومبا‏ی‏ ‏زندگ‏ی‏ ‏م‏ی‏‌‏کند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏کنار‏ ‏آن‏ ‏خانه‏‌‏ ‏د‏ی‏گر‏ی‏ ‏هست‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏گذشته

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3183 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:221 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل