تحقیق چاپ دیجیتال ( ورد)
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
چاپ دیجیتال
چکیده
چاپ ديجيتال به طرز وسيعي رشد كرده است و اين روند ادامه خواهد يافت. دست بر قضا يكي از بهترين جاهايي كه ميتوان در آن به تكنولوژي ديجيتال دست يافت، اروپا است. اين مقاله به درك بهتري از تكنولوژي ديجيتال كمك ميكند، به سهم آن در بازار اشاره ميكند و در عين حال به فرصتها و راهحلهاي موجود در اروپا هم اشاره دارد.
مقدمه
چاپ ديجيتال با عمري كمتر از يك دهه، رشد چشمگيري در بازار چاپ داشته و به عنوان مكمل چاپ افست مطرح شده است.
هر روز كاربردهاي جديدي براي اين روش چاپي پيدا ميشود و دامنه عمل آن را طراحان و بازاريابان و كارشناسان تبليغات، روز به روز گسترش ميدهند.
فنآوري چاپ ديجيتال نيز با شتاب در حال تحول است. سازندگان دستگاهها، تجهيزات و مواد مصرفي چاپ ديجيتال پيوسته در چالش نوآوريها هستند و اين روند به سرعت بيشتر، كيفيت بيشتر و قيمت پايينتر آنها و محصولات چاپ ديجيتال منجر ميشود كه در نهايت باز هم به رواج بيشتر آن دامن ميزند. نمايشگاه دروپا 2008 عرصه مهمي براي شركتهاي صاحبنام در زمينه چاپ ديجيتال است.
از زمان پيدايش نخستين ماشين چاپ ديجيتال در دهه 1980 فروش و سفارش در عرصه تجهيزات ديجيتال رو به فزوني گذاشته است.
موقعيت بازار اروپا از زبان ارقام
حدود 87 درصد كارهاي چاپي چهار رنگ در تيراژهايي كمتر از پنج هزار صفحه صورت ميگيرد كه خود ميتواند زمينه ساز پيشرفت در عرصه شخصيسازي چاپ باشد. (حدود 30 درصد كل كارها)، به طور كلي بازار جهاني چاپ اكنون 3800 ميليارد صفحه است كه 230 ميليارد صفحه آن متعلق به چاپ ديجيتال است. (200 ميليارد سياه و سفيد و 30 ميليارد رنگي)، بنابراين پتانسيل رشد چاپ ديجيتال بسيار بالاست.
2
چاپ رنگي ديجيتال هم سرنوشت مشابهي دارد و حدود 10 برابر رشد خواهد داشت.
رابرت كربيشلي مدير روابط عمومي زيراكس در اروپا در توصيف فرصتهاي پيش روي چاپ ديجيتال ميگويد:
از ديگر سو، شخصي شدن چاپ هم بهبروز اپليكيشنهاي تازه منجر شده و براي مشتريان ما فرصتهاي جديدي به وجود آورده كه عرصههاي بستهبندي و محصولات مرتبط با عكس را هم در برميگيرد.
مهمترين روندها براي سه سال آينده از اين قرار است:
- چاپ بر اساس تقاضا (12% رشد ساليانه)
- زمان پيشبرد كار (33% امور ظرف 24 ساعت آماده ميشود)
- صفحات رنگي (توليد چاپ رنگي 27% رشد خواهد داشت)
برندها؛ انتخاب راهحل ديجيتال
برندهاي عمده عليالقاعده از محصولات خود دفاع خواهند كرد. آنها هم مثل شما درصدد فروش بيشتر به مشتريان خود هستند. امكان كنوني چاپ ديجيتال كه فراهم آوردن سفارشات در تيراژهاي كم بود، به عنوان يك راهحل مورد رضايت به خصوص در قبال كاربردهاي ويژه، جواب داده است.
سرعت بيشتر در چاپ و قدرت انطباق با طيف وسيعي از رسانهها، اين تكنولوژيها را وارد بازار چاپ بر اساس تقاضا كرده است. اين تكنولوژيها در بازار كنوني پرينترهاي ديجيتال با فرمت كوچك جا افتادهاند. اين روندها بر اساس پيشبينيها در آينده هم ادامه خواهد يافت. بهترين راه براي درك اين مساله ديدن همكارانتان و تجارب دست اول آنها درباره راهحلهاي ديجيتال موجود در بازار است. نمايشگاههاي تجاري هم ميتوانند در اين زمينهها تجارب باارزشي در اختيار بگذارند.
3
بسياري از محصولات هم هستند كه ميتوانند كمك دست كساني باشند كه بين محيطهاي افست و ديجيتال در حركت هستند، علت اين امر پتانسيل بالاي اين محصولات در ارايه گردش كارهاي باز و رنگهاي خوب و نيز قدرت انطباق آنها در چاپ بر روي سطوح گوناگون چاپي است.
از ميان خصايصي كه در فرمتهاي كوچك براي چاپكاران از اهميت ويژهاي برخوردار است، ميتوان به رزولوشن، راندمان توليد صفحه در دقيقه، ظرفيت كاغذخور، امكان انتخاب در چاپ (مركب يا تونر) و قابليت چاپ به پشت و روي صفحه (تكنولوژي دوپلكس) اشاره كرد. با در نظر گرفتن اين قابليتها، راهحلهاي موجود در بازار از اين قرار هستند:
- oceبا 250 صفحه در دقيقه با رزولوشن 0021*006dpi، تكنولوژي دوپلكس و ظرفيت سيني تحويل 13800 صفحه
- Xeikonبا 160 صفحه در دقيقه با رزولوشن 006 dpi، تكنولوژي دوپلكس
- HPبا 68 صفحه در دقيقه، 0021dpi، تكنولوژي دوپلكس خودكار و ظرفيت سيني تحويل 6700 صفحه
- Xeroxبا 100 صفحه در دقيقه،
006*006 dpiو ظرفيت سيني تحويل 30 هزار صفحه
- Kodakبا 100 صفحه در دقيقه، 006 dpi، تكنولوژي دوپلكس و ظرفيت سيني تحويل 71 هزار صفحه
اين ارقام همه به چاپ رنگي مربوط ميشود. همه اين برندها جز HP از تونر استفاده ميكنند. HP از مركب مايع استفاده ميكند.
5
بايد گفت طيف سرعت در اين زمينه بين 65 تا 250 صفحه در دقيقه است. ظرفيت كاغذخور هم بين 6700 تا 71000 صفحه است. رزولوشنها بين 600 تا 0021*006 dpiاست و خروجي ماهيانه را هم ميتوان بين 200 هزار تا 8 ميليون پرينت اعلام كرد. افق پيش رو از افزايش توان توليد و گستردهتر شدن تكنولوژي دوپلكس خبر ميدهد.
نيازي به گفتن نيست كه چاپگرهاي ديجيتال مورد اشاره، تنها راهحلهاي موجود نيستند. اما با اين همه معرف تكنولوژيهاي برتر موجود قلمداد ميكند.
راهي به سوي فرصتهاي تازه و سود
نقطه قوت تكنولوژي ديجيتال در چاپ تجاري است، اگرچه در عين حال فرصتهاي تجاري پيوستهاي نيز بروز ميكند و ميتواند از نظر استراتژيك در كانون فعاليتهاي يك شركت قرار گيرد، اما چاپ تجاري يك نقطه قوت است.
در عكاسي به خاطر بروز دوربينهاي ديجيتال، بازار پردازش فيلم تكان جدي خورده است و لذا اين بخش بايد به فكر راههاي تازه براي حفظ موقعيت قبلي خود باشد. پيدايش پديدههايي مثل آلبوم عكس، سالنامهها و تيشرتها ناشي از همين امر است. علت اين اتفاق هم اين است كه اين اقلام به شخصيسازي و به پرداخت نهايي با كيفيت عالي نياز دارند كه همه ميتوانند براي تجهيزات افست ديجيتال ايدهآل باشند.
پتانسيل اين بازار هم وسيع است: HP indigo در سراسر جهان 7 ميليون محصول شخصيسازي شده توليد كرده است. پيشبيني HPاين است كه اين روند تا سال 2010 حدود 94درصد افزايش نشان خواهد داد و به ارزش مالي 3 ميليون يورو خواهد رسيد.
همچنين پيشبيني ميشود ميزان عكسهايي كه با دوربينهاي ديجيتال و موبايل در اروپا گرفته ميشوند، براي فاصله 2003 تا 2010 قريب به 8/17 درصد رشد داشته باشند.
جاكوب بوين از مديران منطقهاي اين شركت ميگويد در سال 2006 قريب به 63 ميليارد عكس ذخيره و به شراكت گذاشته شده و 14 ميليارد عكس هم به چاپ رسيده است و اين در حالي است كه پيشبينيها در اين زمينه از ارقام به ترتيب 110 و 24 ميلياردي تا سال 2011 خبر ميدهند.