تحقیق بررسي ايمني حمل و نقل در كشور آمريكا 28 ص Copy

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بررسي ايمني حمل و نقل در كشور آمريكا
‏مقدمه
‏وزارت حمل و نقل آمريكا ساليانه گزارشي از عملكرد بخش حمل و نقل منتشر مي‏‌‏كند. يكي از موارد قابل توجه در اين گزارش مقوله ايمني است كه ما در اين مبحث فاكتورهاي ايمني در بخش زميني كه آمار آن مربوط به سال 2002 مي‏‌‏باشد، مي‏‌‏پردازيم.
‏هدف راهبردي در موضوع ايمني
‏الف) هدف راهبردي
‏هدف راهبردي در اين زمينه عبارت است از بالا بردن سطح بهداشت و ايمني عمومي با تلاش در جهت به صفر رساندن مرگ و مير و جراحات مرتبط با حمل و نقل
‏ب) پيامدهاي راهبردي
‏الف. كاهش تلفات جاني مرتبط با حمل و نقل
‏ب. كاهش مجروحان مرتبط با حمل و نقل
‏ايمني مهمترين هدف راهبردي براي مديران و برنا‏م‏ه‏‌‏ريزان حمل ونقل است. ما بايد سعي كنيم تا سود حاصل از حمل و نقل را بالا بريم و در عين حال مخاطرات جاني را كاهش دهيم.
‏ايمني راههاي اصلي
‏تصادفات راههاي اصلي باعث 95 دصد از تلف‏ا‏ت و 99 درصد مجروحان در حمل و نقل و علت اصلي مرگ و مير در سنين 4 تا 33 سال است. هنوز حدود 70 ميليون نفر (25 درصد رانندگان) در هنگام رانندگان يا استفاده از وسايل نقليه موتوري از كمربند ايمني استفاده نمي
‏2
‏‌‏كنند. مشروبات الكلي به تنهايي بزرگ‏‌‏ترين عامل دخيل در تصادفات مرگبار است (بيش از 17000 مورد در سال). حدوداً 12 درصد از كل كشتگان حوادث وسايل نقليه موتوري در تصادفات با كاميونهاي بزرگ جان باخته‏‌‏اند، در صورتي كه كاميونها فقط 4 درصد ار كل وسايل نقليه ثبت شده مي‏‌‏باشند و 7 درصد از سفرها را به خود اختصاص مي‏‌‏دهند. تصادفات راههاي اصلي، ظرفيت قابل توجهي از بودجه سيستم بهداشت عمومي را به خود اختصاص داده است (بالغ بر 6/230 ميليارد دلار در سال، با به طور متوسط 820 دلار به ازاي هر نفر كه در ايالات متحده زندگي مي‏‌‏كند).
‏نتايج سال 2002
‏وزارت حمل و نقل به اهداف تعيين شده در مورد كاهش ميزان تلفات راههاي اصلي و تلفات مربوط به كاميونها و نرخ رشد آن دست نيافت. تعداد قر‏ب‏انيان ترافيك از 42116 نفر د سال 2001 به صورت تخميني به 42605 نفر در سال 2002 رسيد. با وجو‏د‏ اين وزارت حمل و نقل پيشرفت‏‌‏هاي اساسي در كاهش ميزان تلفات در هر 100 ميلي‏ون وسيله نقليه ـ مايل، به دست آ‏ورد و اين رقم از 3/3 در سال 1980 به 5/1 در سال 2002 كاهش يافت.
‏شرح
‏1996
‏1997
‏1998
‏1999
‏2000
‏2001
‏عملكرد 2002
‏پيش‏‌‏بيني 2002
‏محقق نشده
‏محقق شده
‏3
‏تلفات در راههاي اصلي بر اساس هر 100 ميليون مايل سفر وسيله نقليه
‏69/1
‏64/1
‏58/1
‏55/1
‏53/1
‏51/1
‏5/1
‏4/1
·
‏تلفات مربوط به كاميونهاي سنگين
‏5142
‏5398
‏5395
‏5385282
‏5082
‏4984
‏472
·
‏تلفات مربوط به كاميونها به ازاي هر 100 ميليون مايل سفر تجاري
‏8/2
‏8/2
‏7/2
‏7/2
‏6/2
‏45/2
‏4/2
‏2/2
·
‏جدول 16: خلاصه عملكرد وزارت حمل و نقل آمريكا در بخش ايمني
‏شرح
‏1995
‏1996
‏1997
‏1998
‏1999
‏2000
‏2001
‏2002
‏محقق شده
‏محقق نشده
‏تعداد مجروحان راههاي اصلي به ازاي هر 100 ميليون مايل سفر وسيله نقليه
‏143
‏140
‏131
‏121
‏120
‏116
‏109
‏113
·
‏مجروحان مربوط به حوادث كاميونهاي سنگين (‏ه‏زار نفر)
‏117
‏129
‏131
‏127
‏142
‏140
‏131
‏122
·
‏درصد تلفات در راههاي اصلي كه مربوط به مشروبات الكي است
‏41
‏41
‏39
‏39
‏38
‏40
‏41
‏34
·
‏جدول 17: گزارش نهايي عملكرد وزارت حمل و نقل در موضوع ايمني حمل و نقل
‏اداره ايمني ترافيك راههاي ملي ‏1‏(NHTSA‏)
‏عليرغم افزايش قابل ملاحظه تعداد وسايل نقليه‏‌‏اي كه مسافتهاي بيشتري را مي‏‌‏پيمايند، ميزان سرنشينان قرباني سوانح انواع وسايل نقليه مسافري در حال كاهش مي
‏5
‏‌‏باشد. كشته‏‌‏هاي سنين زير 4 سال و 5 تا 15 سال در حال كاهش است. همچنين تعداد مصدومين پياده روند نزولي داشته است، اخيراً قربانيان پياده براي اولين بار از سال 1995 رو به افزايش گذاشته است. علاوه بر اين قربانيان تصادفات مرتبط با مشروبات الكلي و موتور سيكلت افزايش يافته است.
‏كمربند اي‏م‏ني
‏استفاده از كمربند ايمني يكي از اولو‏ي‏تهاي اصلي برنامه‏‌‏هاي ايمني وزارت حمل و نقل است. استفاده از كمربند ايمني در سال 2002 ب‏ه‏ مرز 75 درصد رسيد كه بالاترين ميزان از سال 1994 كه اين پارامتر براي اولين بار (به ميزان 58 درصد) اندازه‏‌‏گيري شد، مي‏‌‏باشد و يك روند صعودي دارد. در ايالتهايي كه قوانين استفاده از كمر‏ب‏ند ايمني سخت‏‌‏تر است استفاده از كمربند ايمني در سال 2002 به عدد مهم 80 درصد رسيد و توفيقات اساسي نيز در محدوده شمال شرق و براي خودروهاي وانت به چشم مي‏‌‏خورد.
‏اداره ايمني راه‏‌‏ها با بررسي مناطق در معرض خطر كه ميزان استفاده از كمربند ايمني در آنها پائين‏‌‏تر از سطح عمومي است شيوه جريمه و ثبت تخلفات را براي اعمال شديدتر قوانين در ايالتهاي ديگر به تصويب قانون اوليه "‏استفاده از كمربند ايمني مهمترين عامل افزايش سلامتي سرنشينان مي‏‌‏باشد"‏ مبادرت نمود.
‏در سال 2002 قانون كمك به ايالتها تا سقف پانزده ميليون دلار در جهت حفظ جان سرنشينان به تصويب رسيد‏ ‏و اين كمكها به 29 ايالت، درحوزه كلمبيا، پورتوريكو، و دو منطقه ديگر اختصاص يافت. شرط تخصيص اين كمكهاي مالي به يك ايالت عبارت بود از: ارائه قوانين ويژه حمايت از سرنشينان و برنامه

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4331 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل