تحقیق بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي 13 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏10
‏9
‏بسمه تعالي
‏بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‏‌‏آموزان به امورتربيتي
‏2
‏3
‏فهرست منابع
‏موضوع صفحه
‏چكيده 3
‏مقدمه 4
‏بازنگري پيشينه تاريخي 4
‏روش تحقيق 6
‏جامعه آماري و گروه نمونه 7
‏نتايج تحقيق ‏ 7
‏نتيجه‏‌‏گيري و بحث 9
‏پيشنهادهاي كاربردي 11
‏منابع فارسي 12
‏منابع انگليسي 12
‏چكيده
‏در اين پژوهش عوامل درون آموزشگاهي در گرايش دانش‏‌‏آموزان به برنامه‏‌‏هاي امور تربيتي مورد بررسي قرار مي‏‌‏گيرد. در اين تحقيق مقوله‏‌‏هاي درون آزمايشگاهي مانند تقويت پايه‏‌‏هاي عقيدتي، فراهم بودن امكانات مناسب براي فعاليتهاي فردي گروهي، ارزشيابي عملكرد دانش آموزان، توجيه اوليا برخورد صحيح مسئولان مدرسه با مسائل تربيتي و توجه به نيازهاي فردي، بررسي مي
‏10
‏3
‏‌‏شود. نتايج نشان داد كه دو فرضيه اساسي مربوط به تقويت پايه‏‌‏هاي عقيدتي و ارزشيابي از عملكرد دانش‏‌‏آموزان مورد تأييد قرار نگرفت ولي ساير فرضيه‏‌‏ها از نظر پاسخگويان تأييد شد. بين نظر دانش‏‌‏آموزان و مربيان به جز دو مورد، تفاوت، معني‏‌‏دار بوده است. در مقايسة نظر پاسخگويان درخصوص ابعاد ششگانه تحقيق، تفاوت، معني‏‌‏دار بوده‏‌‏است.
‏كليد واژه‏‌‏ها:‏ گرايش دانش‏‌‏آموزان، امور تربيتي، عوامل درون آموزشگاهي
‏4
‏5
‏مقدمه
‏آموزش و پرورش يكي از مهمترين نهادهاي اجتماعي است كه در مقايسه با ديگر فعاليتها از اولويت خاصي برخوردار است. امروزه انديشمندان و جامعه‏‌‏شناسان به اهميت بيشتر پرورش نسبت به آموزش معترف بوده و عقيده دارند كه آموزش بدون پرورش نه تنها سازنده نيست، بلكه مي‏‌‏تواند مخرب نيز باشد. در اين رابطه بايد گفت كه آموزش و پرورش به صورت بالقوه هم استعداد سازندگي و نوسازي در تمام سطوح را دارد و هم استعداد ويرانگري وتخريب را. لذا عدم برنامه‏‌‏ريزي صحيح در آموزش و پرورش، مي‏‌‏تواند نيرو و استعداد نسل آينده را در معرض تهديد و نابودي قرار دهد (علاقه‏‌‏بند، 1368: 75).
‏پس از پيروزي انقلاب، خلأ عميقي از نظر مسائل پرورشي احساس مي‏‌‏شد. لذا ضرورت حفظ ارزشها و آرمانهاي انقلاب و مبارزه با توطئه‏‌‏هاي دشمنان در داخل و خارج باعث شد كه در هشتم اسفندماه 1357 با همت شهيدان بزرگوار، رجايي و باهنر، نهاد امور تربيتي در آموزش و پرورش و شكل رسمي پيدا كند.
‏به گفته شهيد رجايي ‏«‏انقلاب بايد از‏‌‏آموزش و پرورش به جامعه راه پيدا كند و بخش فرهنگي انقلاب يعني محتواي فكري انقلاب بايد از طريق انتقال به نسل نو، نسلي كه به علت آلوده نبودن فطرتش آمادگي كامل براي پذيرفتن معيارها و ضوابط انقلاب را دارد، تداوم يابد تا اين نسل در آينده، بتواند بار اين انقلاب را به دوش بگيرد‏»‏ (حسن‏‌‏زاده و اسماعيلي، 1368: 19). لذا نهاد امور تربيتي، متولي اصلي فعاليتهاي پرورشي در مدارس شد و سعي داشت با اجراي برنامه‏‌‏هاي مختلف فعاليتهايي را به منظور رسيدن به مقاصد تربيتي انجام دهد.
‏بازنگري پيشينه تاريخي
‏بررسيهاي انجام شده در زمينه سابقه تحقيقي اين موضوع نشان مي‏‌‏دهد كه تحقيقي توسط سبحاني‏‌‏نژاد (1372) تحت عنوان ‏«‏عوامل مؤثر در افزايش رغبت دانش‏‌‏آموزان پسر دبيرستهاي شهر اصفهان نسبت به برنامه‏‌‏هاي امور تربيتي از ديدگاه دانش‏‌‏آموزان‏»‏ انجام گرفته به طور مستقيم با اين تحقيق مرتبط است. يافته‏‌‏هاي اين تحقيق نشان مي‏‌‏دهد كه در اولويت‏‌‏بندي عوامل مؤثر، دانش‏‌‏آموزان به ترتيب به خصوصيات عاملان اجرايي، نوع و محتواي برنامه‏‌‏هاي تربيتي، روشها يا شيوه‏‌‏هاي تربيتي، توجه به نيازهاي فردي و موقعيتهاي محيطي اشاره كرده، همچنين نتايج نشان داده كه استفاده از نظر دانش‏‌‏آموزان، مطلع ساختن آنها از اهداف برنامه‏‌‏ها، توسعه كتابخانه‏‌‏هاي مدارس، همراه بودن خانواده با اهداف تربيتي مدرسه و كمك به رشد روح اعتماد به نفس در دانش‏‌‏آموزان، در گرايش مثبت آنها به برنامه‏‌‏هاي تربيتي مؤثر است. لازم به تذكراست كه هر 5 دسته عوامل مؤثر در افزايش رغبت فراگيران به برنامه

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4418 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:16 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل