پاورپوینت رسانه‌هاي اجتماعی (⭐⭐⭐)

دسته بندي : علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

رسانه‌هاي اجتماعی
نگاهي به مباني يك پديده
مفهوم رسانه اجتماعي
هنوز فيل مولوي است در همه جا: you-just-don’t-get-it
هنوز يك طيف معنايي است بين رسانه و اجتماع و اگر از سويه رسانه به آن نگاه كنيد خيلي حرف‌ها مي‌توان زد و اگر از سويه اجتماع به آن بنگريد؛ بازهم خيلي حرف‌هاي ديگر مي‌توان زد.
من بر اين باورم كه هم متخصصان عرصه مطالعات رسانه‌اي و ارتباطات جمعي و هم جامعه‌شناسان و هم خيلي‌هاي ديگر در اين معنا سازي ذيمدخل هستند و فقط بايد با حوصله به حرف‌هاي هم گوش كنند و به ديالوگ باور داشته باشند
البته عده‌اي هم هستند كه اصرار به تصويب يك تعريف فوري چه از خود رسانه اجتماعي دارند و چه از برند زدن بر رسانه‌هاي اجتماعي موجود.
براي جلو رفتن يك تعريف زير ساختي مورد توافق اين است: رسانه اجتماعي؛ فرمت است؛ اپليكيشن وب پايه (وب 2) است كه همه جا حاضر و هميشه در دسترس است و امكان دوسويه‌گي را براي تبادل ديتا از نوع محتواي توليد شده توسط كاربر بين افراد و جوامع از كوچك تا بزرگ فراهم مي‌سازد.
دو اصطلاح همزاد رسانه‌هاي اجتماعي:
محتواي توليد شده توسط كاربر ( UGC: user-generated content )
رسانه توليد شده توسط مصرف كننده ( CGM: consumer-generated media )
تاريخ كوتاه تولد رسانه‌هاي اجتماعي
از نظر من تاريخ رسانه‌هاي اجتماعي به سرويس‌هاي تلفني وويپ ( Voice over IP ) مثل دايل پد و غيره؛ برمي‌گردد ولي هرچه جلوتر آمديم امكانات بيشتر شد:
ژئوسيتيز ( Geocities ) ( 1994 ): خانه در شهرهاي رايگان وب | ياهو آنرا خريد و مسدوش كرد .
و بلاگ ‌ها ( 1997 ) امتداد آن‌ها تا ميكروبلاگ ت وئيتر
د انشنامه آزاد ویکی پدیا (2001) همكاري‌جويي دسته‌جمعي براي توليد محتوا
ماي اسپيس ( Myspace ) و اي او ال ( AOL ) و اورکات ( Orkut ) ( 2002 )
لينكداين ( LinkedIn ) ( 2003 ) حرفه‌اي‌تر و تجاري ‌‌تر ( وب‌سايت‌ شبكه‌ اجتماعي )
فيسبوك ( Facebook ) و فليكر ( Flickr ) ( ژانر تصويري ) ( 2004 )
ديگ ( Digg ) و توئيتر ( Twitter ) مدل ‌هاي خبري ‌تر اين رسانه ‌ ها
گوگل باز ( Buzz ) ( 2010 ) تجربه ناموفق در ارتباط با جي‌ميل و بعد گوگل پلاس
لری پیج از بنیانگذ ا ران گوگل : فيسبوك يك باغ بسته‌ براي گروگان گرفتن کاربران و سیاست‌های آن قاتل نوآوری است.
طبقه بندي ششگانه رسانه اجتماعي
طبقه بندي كاپلان و هنلين * يكي از طبقه‌بندي‌هاي رايج براي اين رسانه‌هاست:
1. همكاري‌جويانه (ويكي‌پديا)
2. وبلاگ‌ها و ميكروبلاگ‌ها (توئيتر)
3. جوامع محتوايي (يوتيوب)
4. سايت‌هاي شبكه اجتماعي (فيسبوك)
5. جهان‌هاي بازي‌هاي مجازي (واركرفت ورلد، كلش آو كلنز)
6. جهان‌هاي اجتماعي مجازي (سكند لايف)
* Andreas Kaplan and Michael Haenlein - in their Business Horizons article published in 2010
كدام نظريه‌ها و مدل‌ها؟
حضور اجتماعي ( social presence )
اشباع رسانه‌اي ( media richness )
ارائه خود ( self-presentation )
خود-گشودگي ( self-disclosure )
كاربري و اقناع ( Uses and gratifications )
مدل همگرايي رسانه‌هاي اجتماعي ( The Social Media Integration Model )
درك رسانه‌ها - مك‌لوهان ( Understanding Media: The Extensions of Man )
جريان دو مرحله‌اي اطلاعات پاول لازارسفلد ( Two Step Flow Theory )
مدل هارولد لسول ( Lasswell's model )

 
دسته بندی: علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی

تعداد مشاهده: 4255 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:626 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل