پاورپوینت بازاريابي بنادر (با کیفیت)
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..pptx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..pptx) :
بسمه تعالی
بازاريابي بنادر
در بررسي حمل و نقل دريايي،توجه به سه بخش زير ضروري است:
شناور : بعنوان وسيله حمل و نقل.
كالا : آنچه كه بايد حمل شود.
بندر : واسط بين حمل و نقل دريايي و زميني.
رابطه اي كه هميشه بين شناور و كالا وجود دارد اين است كه، يا شناور بدنبال كالا است ويا آنكه كالا در جستجوي شناور.و بندر هم واسط بين حمل و نقل دريايي است.
بنادر دريك محيط كاملا رقابتي فعاليت مي كنند و از اين رو اهميت بازاريابي در مديريت و توسعه بندر در اغلب بنادر دنيا شناخته شده است.رقابت فزاينده بين بنادرمختلف،به جهاني شدن حمل و نقل و ارتباطات مرتبط مي شود.
: مقدمه
بازاريابي،فرآيند برنامه ريزي مفاهيم،قيمت،ترويج و توزيع كالاها و خدمات است كه منجر به تغييراتي در اهداف فردي و سازماني مي شود.بازاريابي در بنادر مانند ساير بخش هاي اقتصادي شامل فعاليت هاي مرتبط با تحقيق در بازار و تحقق بازار مي باشد.فعاليت هاي تحقيقي امكان تجزيه و تحليل بازار،تعيين استراتژي و تنظيم اهداف بنادر را فراهم مي نمايد پس از آن در مرحله تحقق، از ابزارهاي بازاريابي براي رسيدن به اهداف استفاده مي شود.
هدف 1 :جمع آوري اطلاعات بمنظور تشخيص موقعيت بندر در محيط تجاري و صنعتي.
جمع آوري اطلاعات.
انجام تجزيه و تحليل نقاط ضعف و قوت( swot ).
انجام تجزيه و تحليل تجاري و صنعتي داخل و خارج بندر.
تشخيص بازار.
تعيين وضعيت بندر در بازار.
تجزيه وتحليل وظايف و كاركردهاي مربوط به بازاريابي:
هدف 2 :تعريف استراتژي بازاريابي
انتخاب و تثبيت وجهت گيري استراتژي بازاريابي.
انتخاب بازارهاي موجود و بالقوه.
ارائه استراتژي جديد به مشتريان.
پيش بيني تغييرات(سياست بازدارنده).
هدف 3 :انتخاب مناسب ترين ابزار بازاريابي با توجه به محدوديت هاي مالي و كارايي مورد نياز.
داشتن دانش و ابزارهاي مختلف ترويج.
چگونگي استفاده مطلوب و بودجه بندي ابزارهاي مختلف در زمينه كارايي مورد نياز.