تحقیق بهمني رياضي
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
فصل اول :
اندازه گيري و مدل سازي 2 فصل سوم : نمودار مستطيلي داده ها 16-15 نكات ميانگين 28
اندازه گيري 2 متغير تصادفي 8 نمودار چند بر فراواني 17 مينگين داده ها 28
مدل سازي 2 متغير تصادفي كيفي و كمي 8 نمودار چند بر فراواني مربوط به داده ها 1-17 روش بدست آوردن سريع ميانگين 29
خطاي اندازه گيري 2 متغير تصادفي كيفي و اسمي 8 نمودار دايره اي 19 ميانگين وزني 30
فصل دوم متغير تصادفي پيوسته و گسسته 8 نمودار دايره اي مربوط به داده ها 20-19 ميانگين وزني داده ها 30
جامعه آماري و نمونه 4 نوع متغير تصادفي داده ها 8 نمودار ساقه و برگ 21 فصل هشتم
جامعه آماري 4 فصل چهارم نمودار ساقه و برگ مربوط به داده ها 22-21 شاخص هاي پراگندگي 32
سرشماري 4 دسته بندي داده ها در جدول فراواني 10 فصل ششم : دامنه تغييرات 32
مشكلات سرشماري 4 فراواني 10 شاخص هاي مركزي 24 دامنه تغييرات داده ها 32
نمونه 4 فراواني نسبي 10 مد 24 واريانس 32
اندازه جامعه و نمونه 5 درصد فراواني نسبي 10 مد داده ها 24 واريانس داده ها 33
شرايط نمونه ايده آل 5 فراواني تجمعي 10 ميانه 24 انحراف معيار 33
داده 5 جدول فرواني مربوط به داده ها 11-10 روش بدست آوردن ميانه 24 انحراف معيار داده ها 33
روش جمع آوري داده 5 فصل پنجم : ميانه داده ها 25 ضريب تغييرات 33
مزيت پرسش به صورت مستقيم 5 شاخص ترين نمودارها 13 نمودار جعبه اي 25 ضريب تغييرات داده ها 33
روش انتخاب نمون 6-5 نمودار ميله اي 13 نمودار جعبه اي داده ها 27-25 نكات مربوط به شاخص هاي پراكندگي 34
نمونه و جامعه داده ها و نمونه تصادفي 6 نمودار ميله اي داده ها 14-13 ميانگين 28
نمودار مستطيلي 15 قضيه ها ميانگين 28
2
اندازه گيري و مدل سازي :
اندازه گيري :
براي اجام بررسي هاي آماري نياز به اندازه گيري داريم. زيرا ما در اين بررسي ها بايد اطلاعات خود را به زبان اعداد و ارقام بيان كنيم يعني اطلاعات خود را از زبان و حالت كيفي به صورت كمي در آوريم . تا اين اطلاعات براي همه ي افراد يك معناي واحد داشته باشد. پس اولين قدم در رسيدن به اطلاعات عددي اندازه گيري است.
مدل سازي :
بيان مساله به زبان رياضي را مدل سازي مي گويند.
هنگام ساختن يك مدل هميشه مقدار خطايي در اندازه گيري وجود دارد كه ان را با حرف E نشان مي دهيم .
خطاي اندازه گيري :
تفاضل بين مقدار واقعي و مقدار اندازه گيري شده را خطاي اندازه گيري مي گوييم.
در مدل سازي حاصل ضرب خطاهاي مختلف هميشه صفر است . Ei*Ej=0
اعداد بين صفر و يك وقتي به توان 2 مي رسند مقدارشان كاهش مي يابد.
خطاي اندازه گيري كمتر از واحد است.
جامعه آماري و نمونه :
جامعه آماري :
مجموعه اي از افراد يا اشياء است كه درباره ي اعضاي آن مي خواهيم موضوع يا موضوعاتي را مورد بررسي قرار دهيم .
3
سرشماري :
اگر تمام افراد جامعه را مورد مطالعه قرار دهيم مي گوييم سرشماري كرده ايم .
مشكلات سرشماري :
در دسترس نبودن تمام اعضاي جامعه
وقت گبر يودن به دسترس تمام اعضاي جامعه
گران تمام شدن بررسي تمام اعضاي جامعه
از بين رفتن جامعه در بررسي از مطالعات ( اطلاعات )
پس با وجود اين مشكلات بهتر است از جامعه آماري نمونه گيري كنيم.
نمونه :
نمونه زير مجموعه اي از جامعه آماري است
هر نمونه آماري بايد به گونه اي انتخاب شود كه بيانگر خصوصيات جامعه آماري باشد.
اندازه جامعه و اندازه نمونه :
4
تعداد اعضاي جامعه را اندازه جامعه و تعداد اعضاي نمونه را اندازه ي نمونه مي گوييم.
شرايط يك نمونه ايده آل
همه ي افراد جامعه شناس حضور در نمونه را داشته باشند.
بين اندازه نمونه و اندازه ي جامعه تناسب باشد.
داده : نتايج حاصل از اندازه گيري و يا بررسي نمونه را داده مي گوييم :
روش جمع آوري داده ها :
با استفاده از داده ها ي از پيش تهيه شده
- با استفاده از پرسش به صورت مستقيم و يا غير مستقيم
انجام آزمايش
از طريق مشاهده و ثبت وقايع
مزيت پرسش از طريق مستقيم ( مصاحبه )
اگر شخص مصاحبه شونده سوال پرسيده شده را متوجه نشده باشد مي تواند از مصاحبه كننده بخواهد يك بار ديگر به صورت واضح آن را تكرار كند. و برايش توضيح دهد .
روش انتخاب نمونه چگونه بايد باشد؟
امكان انتخاب هر فرد از جامعه به عنوان عضوي از نمونه امكان پذير باشد .