دانلود مقاله زندگي انسان بعد از دنيا 50 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 49 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ ‏آ‏خرت ‏ ‏ ?‏
‏زندگي انسان بعد از دنيا
‏خداي تعالي براي ما خير مي‏‌‏دهد كه انسان از اين دنيا كه محل حيات اجتماعي ‏اوست، به عام ديگري به نام برز‏خ و سپس به عالم آخرت كوچ مي‏‌‏كند، ولي روش زندگانيش بعد از اين دنيا، انفرادي است، يعني‏ ارتباطي با تعاون اجتماعي ندارد و به كمك ‏و همكاري ديگران نيازمند نيست و تنها وجود خودش ‏در تمام ‏شوون ‏حياتي موثر خواهد بود.
‏اگر اين نظام طبيعي و نواميس مادي كه در در اين عالم مشاهده مي‏‌‏شود، در عوالم بعدي نيز حكمفرما بود، ناچار بايد زندگاني برزخي و اخروي هم مانند حيات دنيوي بر اساس اجتماع و تعاون استوار باشد، ولي انسان ‏همين‏‌‏كه از اين عالم رخت بربست، ديگر اين جريانات را پشت سر انداخته و متوجه پروردگارش ‏مي‏‌‏شود. ديگر اثري از علوم عملي كه ويژه‏‌‏ي محيط اجتماع و كار است، نمي‏‌‏ماند، ديگر لزوم استخدام و تصرف و مدنيت و اجتماع تعاوني و ساير احكام و قضاوت‏‌‏هايي كه در دنيا دارد، بي‏‌‏مورد خواهد بود‏، ‏تنها انسان است ‏و اعمالي كه انجام داده و نتايج نيك و بد آنها.
‏از اين پس چهره‏‌‏ي حقايق بي‏‌‏پرده جلوه‏‌‏گر شده و خير باعظمتي كه مورد اختلاف بود، ظاهر مي‏‌‏شود. در آيه‏‌‏ي 80 سوره‏‌‏ي مريم مي‏‌‏فرمايد:
‏ ‏آ‏خرت ‏ ‏ ?‏
‏«‏و نرثه ‏ما يقول و ياتينا فردا‏»‏ ‏و در آيه‏‌‏ي 94 از سوره انعام مي‏‌‏فرمايد: ‏«‏و لقد جئتمونا فرادي كما خلقنا كم اول مره تركتم ما خولنا كم و اظهور كم و ما نري ‏معكم شفاء كم الذين كنتم زعمتم انهم فيكم شركاء لقد تق‏طع ينكم و ضل عنكم ‏ما كنتم تزعمون‏»
‏و امثال اين آيات زياد است و چنانكه مي‏‌‏بينيد از اين‏‌‏ها استفاده مي‏‌‏شود كه روش زندگاني ‏انسان بعد از دنيا عوض شده و ديگر بطور اجتماع و همكاري زيست نمي‏‌‏كند و علومي را كه در اين عالم اختراع كرده، بكار نمي‏‌‏بندد و جز از ميوه‏‌‏ي علم و نتيجه‏‌‏ي كار و كوشش خود بهره‏‌‏اي نمي‏‌‏برد، حقيقت اعمالش در آن عالم ظاهر مي‏‌‏شود و به پاداش آنها مي‏‌‏رسد.
‏كان الناس امه واحده
‏«‏ناس‏»‏ يعني تعدا‏د‏ي‏ ‏انسان كه گرد هم جمع شده‏‌‏اند. ‏«‏امه‏»‏ يعني گروه انسان‏‌‏ها و گاهي به مناسبتي بر يك نفر هم اطلاق مي‏‌‏شود. در آيه‏‌‏ي 120 از سوره‏‌‏ي نحل مي‏‌‏فرمايد: ‏«‏كان ابراهيم امه قنتالله‏»‏ ‏و گاهي بر زمان نسبتاً طولاني اطلاق مي‏‌‏شود. ‏در آيه‏‌‏ي 45 از سوره‏‌‏ي ‏يوسف مي‏‌‏فرمايد: ‏«‏و ادكر بعدامه‏»‏ يعني بعد از سال‏‌‏ها، به يادش آمد‏ و در آيه‏‌‏ي 8 از سوره‏‌‏ي ‏هود مي‏‌‏فرمايد: ‏«‏و لئن اخرنا عنهم العذاب الي امه معدوده ليقولن ما يحبسه‏»‏ ‏يعني اگر عذاب ‏را از ايشان چند سال به تاخير اندازيم، خواهند گفت چه مانع آن شده،

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 3659 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:60 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل