دانلود مقاله سوالات تحقيقات بازاريابي
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 56 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
سوالات تحقيقات بازاريابي
1-آشنایی با تحقیق بازاریابی:شیوه ی تحقیق علمی و تعریف مسئله
چند گزینه ای و صحیح یا غلط
1-فرآیند بازاریابی همه ی موارد زیر را شامل است به جز:
الف- محصول
ب-تولید
ج- قیمت گذاری
د- توزیع
ه- تبلیغ
2-مسئله تحقیق به چه منظوری تعیین می شود؟
الف-کمک به شناخت مسائلی که در ظاهر دیده نمی شوند اما وجود دارند یا امکان دارد در آینده وجود داشته باشد.
ب-پیشرفت بخش های محرز و شفاف بازاریابی
ج-کمک به حل مسائل خاص تحقیق
د-برقراری روندی برای توسعه طرح تحقیقاتی اولیه
3-کدام یک از مسائل فهرست شده در زیر با استفاده از تحقیق حل مسئله هدایت می شود؟
الف- نیاز به درک پتانسیل بازار
ب-نیاز به درک گرایش های فرهنگی متداول
2
ج-نیاز به درک تغییرات رفتار مشتری
د-نیاز به تعیین مکان مناسب برای بازارهای فروش
4-هر پروژه ی تحقیقی بازاریابی در مفهوم خودش منحصر به فرد است:
الف- صحیح
ب- غلط
5-مدیران بازاریابی به دلایل مختلف نیازمند اطلاعاتی از تحقیقات بازاریابی هستند.کدام یک از موارد زیر جزء این دلایل است؟
الف- مواجهه بیشتر شرکت ها با رقابت های بین المللی
ب- تقاضای بالای مشتریان به طوری که پیوسته درخواست محصولات جدیدتر و خدمات تمام وقت را دارند.
ج-مدیران به دلیل طبقه بندی در سلسله مراتب در حال دور شدن از مشتریان هستند.
د- همه ی موارد
6- در مقابل محققان بازاریابی٬مدیران تصمیم گیرنده بیشتر تمرکز می کنند روی:
الف-تحلیل علمی و فنی پدیده ی در حال ظهور
ب-عملکرد بازار
ج- تحقیق فعال حرفه ای
د- تحقیق استراتژیک و طولانی مدت در بازار(محل فروش)
7-یک پروژه تحقیقی می تواند هم تعیین و تشخیص مسئله و هم تحقیق به منظور حل مسئله را در بر داشته باشد.