پاورپوینت”بازاریابی استراتژیک فست فود برای نسل هزاره”

دسته بندي : بازاریابی » بازاریابی آنلاین و رسانه های دیجیتال
بازاریابی فست فود

اصول مهم در بازاریابی فست فود کدامند ؟ چه روش هایی برای جذب مشتری جدید در فست فود ها وجود دارد ؟ ضرورت به کارگیری اصول علمی در بازاریابی فست فود چیست ؟ عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها کدامند ؟ چگونه می توان برای یک رستوران بازاریابی انجام داد ؟ راهکارهای جدید برای فروش فست فودهای فعال در یک فود کورت کدامند ؟
ضروت به کارگیری اصول علمی بازاریابی در فست فود

در دنیای امروز که محصولات به صورت فزاینده ای همگن شده اند، کیفیت خدمات از مهمترین منابع ایجاد تمایز و منحصر به فرد بودن گردیده است.

این مسئله پذیرفته شده است که در یک دنیای رقابتی به طور روز افزون، کیفیت و خدمات برجسته، از لازمه های ادامه حیات و موفقیت هستند.

در بلند مدت، در برابر تهدیدهای بیرونی، فقط در صورتی می توان مقاومت نمود که فست فود برای مشتری به صورت بهترین انتخاب درآید و وفاداری مشتری کسب گردد.

دغدغه مشتری را داشتن، مهمترین فاکتور موفقیت در فست فود است.

اولویت اصلی در هر فست فود باید جلب رضایت و حفظ مشتری باشد. ناکامی در تحقق بخشیدن به این مسئله، به معنای کسب سود نکردن، رشد نکردن یا رشد منفی داشتن و سرانجام این ادامه این روش بعث، از دست دادن کسب و کار می شود. باتوجه به تجربیات و جستوجوهای علمی که توسط بخش بازاریابی گروه IRANHFC در حوزه بازاریابی فست فودها انجام شده است.

در دنیای رقابتی که امروزه بین فست فودها حاکم است موفقیت از آن کسانی است که تشخیض دهند:

۱٫ مشتری فست فود بزرگترین سرمایه فست فود است.
۲٫مشتریان هر فست فود، همه حقوق و دست مزد و سایر مزایای دریافتی کارکنان در فست فود را می پردازند.
۳٫مشتریان به فست فودی می روند که به بهترین وجه ممکن به خواسته های آنان توجه شود.
۴٫در بین تمامی فست فودها، فست فود شما باید نخستین انتخاب مشتریان باشد.

تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که حفظ مشتری برای کسب و کارها چقدر حیاتی است و کیفیت خدمات ارائه شده فاکتوری است که به احتمال زیاد بر میزان نگهداری مشتری تاثیر می گذارد، افزایش حفظ مشتری حتی به میزان ۵ درصد، قابلیت این را دارد که سود در فست فودها را به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهد و فست فودی که بتواند میزان از دست دادن مشتریان خود را ۵ درصد کاهش دهد می تواند ارزش خالص و نهایی هر مشتری را ۷۵ درصد برای فست فود افزایش دهد.

آمیخته بازاریابی حسی در فست فود

توجه جدی به مدیریت و بازاریابی در فست فودها می تواند سرآغاز تحول و جهت گیری جدیدی را در فست فودها به وجود آورد.

برخی از ناراحتی و نارضایتی ها به وجود آمده در فست فودها حاصل ناآگاهی و سهل انگاری پرسنل فست فودها در مدیریت فست فود، درک نیاز و خواسته مشتریان می باشد

در مدیریت و بازاریابی فست فودها باید به عوامل آمیخته بازاریابی حسی توجه ویژه ای گردد.

آمیخته بازاریابی حسی مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی است که فست فودها با استفاده از این روش می توانند به اهداف خود در بازار هدف دست یابند.

بازاریابی حسی در یک کلام به تجربه زنده توسط مشتری گفته می شود.

تجربه ای که مستلزم تعامل دو جانبه بنگاه اقتصادی(فست فود) با مشتری است.

چنانچه این تجربه به شکل گیری احساسی مثبت و خوشایند در فرد بیانجامد، علاوه بر اینکه وی به مشتری وفادار محصولات و خدمات بنگاه اقتصادی(فست فود) تبدیل می شود، بلکه به توصیه کننده برند شرکت (فست فود) نیز تبدیل خواهد شد و شخصا برند مورد علاقه خود را به دیگران نیز سفارش می کند و نهایتا مهمترین فعالیت بازاریابی را از جانب شرکت(فست فود) به اجرا در می آورد.

بازاریابی حسی برای اولین بار توسط اشمیت در سال ۱۹۹۹ مورد استفاده قرار گرفت.

وی بازاریابی را به شیوه ای جدید و متفاوت از شکل سنتی اش، قاعده بندی کرد.

اشمیت معتقد بود این روش می تواند از طریق تجربه احساسی مرتبط با برند، بین شرکت(فست فود) و مصرف کننده ارتباط دائمی برقرار کند.

بازاریابی حسی نسبت به سایر ابزارهای ارتباطات تبلیغات، ابزاری مهم و جدید محسوب می شود.

حواس پنج گانه ی انسان نقش بسیار مهمی را در زندگی بشر بازی می کند و امروزه با افزایش روزافزون محصولات و خدمات ارائه شده در زمینه فست فودها با برندهای مختلف، بکارگیری حواس بیشتر در ایجاد برند فست فود اهمیت زیادی یافته است.

کلید موفقیت در بازار فست فود امروز، متخصص شدن به زبان احساسات و عقاید مردم است. برندهایی در بازار فست فود امروز برنده می شوند که به طور احساسی و عاطفی مردم (مشتریان فعلی و بالقوه) را جذب می نمایند.

یکی از اعضاء شرکت تحقیقاتی Lingdian Investigation Comoany به نام یوان یو بیان می دارد که در بازاریابی حسی رفتار هیجانی هر فرد شامل چهار عنصر است: دیدن، شنیدن، استفاده کردن و مشارکت کردن، می باشد.

اشمیت مبدع بازاریابی حسی معتقد است که بازاریابی سنتی دارای چهار ویژگی است: تمرکز بر ویژگی های محصول نظیر عملکرد و کارآئی؛ تعریف مختصری از طبقه محصول و شرایط رقابتی آن؛ مشتریان تصمیم گیرندگان منطقی )شناختی( هستند؛ و روش های بازاریابی تحلیلی، کمّی و گفتاری است. در حالیکه چهار مشخصۀ اصلی بازاریابی حسی عبارت است از: تمرکز بر تجربه مشتری، به آزمون گزاردن شرایط و موقعیت مصرف و بکارگیری، تصمیم گیری مشتریان با ذهن شناختی و ذهن هیجانی، و قابل استفاده بودن روش ها و منابع متنوع تحقیقاتی[۱] با مقایسه آراء و نظرات این اندیشمندان در مورد تعریف و تحلیل ویژگی های اصلی بازاریابی حسی، می توانیم راجع به تفاوت بین بازاریابی حسی و بازاریابی سنتی بشرح زیر نتیجه گیری کنیم و علت اصرار در بکارگیری بازاریابی حسی را در فست فودها را درک نمائیم.
فهرست

تأثیر بازاریابی فست فود بر هزاره ها

بازاریابی فست فود

نسل هزاره

نگاه نسل هزاره به فست فود

هزاره ها وتمایل تصمیمات خرید سریع

فعالیت خرید هزاره ها

عادت های غذایی هزاره ها

فناوری و مصرف کنندگان باهوش بازار

زندگی هزاره ایالات متحده از طریق رسانه های اجتماعی غنی می شود

تأثیر دانش مصرف کننده بر اقدامات مصرف کننده.

لزوم درک نیازها و خواسته های مشتریان

ضروت به کارگیری اصول علمی بازاریابی در فست فود

دغدغه مشتری را داشتن، مهمترین فاکتور موفقیت در فست فود است.

در دنیای رقابتی که امروزه بین فست فودها حاکم است موفقیت از آن کسانی است که تشخیص دهند:

اهمیت حفظ مشتری فست فودها

آمیخته بازاریابی حسی در فست فود

بازاریابی حسی در یک کلام به تجربه زنده توسط مشتری گفته می شود.

کلید موفقیت در بازار فست فود امروز

بازاریابی حسی درفست فود

عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها/تجربه

تبلیغات دهان به دهان

نتایج کاربردی آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها

پیشنهاداتی جهت بهبود فست فودها ارائه می گردد

۵ نکته بازاریابی برای رستوران و فست فود ها

چگونگی راه اندازی یک استراتژی جدید بازاریابی محصولات فست/بررسی و تحقیق

چطور برای یک رستوران بازاریابی انجام دهیم؟-ادامه

ویژگیهای برتر فست فود

روش های جذب مشتری جدید در فست فود

راه اندازی فست فود گام به گام تا بازاریابی

پلان آشپزخانه و تهیه دستگاه های مورد نیاز به همراه نقشه چیدمان تجهیزات آشپزخانه

سوالاتی که در بخش مدیریت کیفیت مطرح می گردد : چه غذاهایی سرو میگردد؟ مشتریان ما چه کسانی هستند؟ مشتری برای چه چیزی ارزش قائل است ؟

تبلیغات درفست فود

شعارهای فست فود برای بیان تفاوت :

انواع روش های بازاریابی رستوران و تخصیص بودجه در آن

بودجه شبکه اجتماعی و اپلیکیشن های موبایلی

اندازه مخاطبان و نحوه دسترسی

تبلیغات در گوگل و موتورهای جستجو

رویدادهای اجتماعی و اسپانسر شدن رستوران ها

شعار تبلیغاتی رستوران و فست فود و نحوه نوشتن اسلوگان رستورانی

بازاریابی رستورانی دیدی کلی از رستوران شما ایجاد میکند

با استفاده از بازاریابی رستورانی مشتریان بالقوه را به سمت رستوران خود میکشانید

چگونه شعار تبلیغاتی رستورانی بنویسیم؟

استراتژی های کارآمد بازاریابی رستوران برای جذب مشتریان بیشتر | استراتژی بازاریابی رستوران

۶ اقدام زیر را برای بازدهی بیشتر سئو سایت تان انجام بدهید:

اهمیت دیده شدن پست ها درشبکه های اجتماعی

روی یوتیوب دانه های خود را بپاشید یا از آشپزخانه تان لایو پخش کنید

جمع آوری آدرس های ایمیل و ارسال تبلیغات به آنها

راههای افزایش فروش رستوران چیست؟

کترینگ های بزرگ وشیوه های مناسب تبلیغاتی

چگونه ظهور همبرگرهای “posh” فست فود را تهدید می کند

عصر تسلط برگر “posh”

مقاله:مدیریت استراتژیک غذای بازاریابی شرکت فست فود مک دونالد

موقعیت رقابتی مک دونالد در صنعت زنجیره غذایی

استراتژی بازاریابی مک دونالد

توصیه برای استراتژی آینده McDonalds

با ۱۵۷اسلایدتخصصی و ترجمه شده
دسته بندی: بازاریابی » بازاریابی آنلاین و رسانه های دیجیتال

تعداد مشاهده: 4014 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 157

حجم فایل:1,802 کیلوبایت

 قیمت: 95,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    157اسلاید