نقش ICT در توسعه اقتصادي و تجارت الكترونيكي
دسته بندي :
انسانی »
اقتصاد
در شرايطي كه اين امر پذيرفته شده است كه، فناوري اطلاعات و ارتباطات در حال ايجاد تحول و بازسازي بسياري از جنبههاي اجتماعي و اقتصادي است، اين فناوري ميتواند داراي نقشي ويژه به عنوان ابزاري جهت افزايش رشد اقتصادي در سطح جهان ، خصوصاً در منطقه آسيا- اقيانوس آرام باشد.
يك دليل اين مدعا، اين است كه نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات به نحو هماهنگ و مؤثري در فرآيند تجارت شركتهاي چند مليتي و حتي در سطح بنگاههاي متوسط و كوچك اقتصادي در تمامي مناطق جهان و به گونهاي فزآينده، قابل مشاهده است. مديران و دستاندركاران امور تجاري به اين نكته به خوبي آگاهي دارند كه استفاده از ابزار قدرتمند ICT ميتواند علاوه بر كاهش هزينههاي مبادلات تجاري در عرصه كالا و خدمات، موجب افزايش ميزان بهرهوري و سود و نيز بهبود سيستم توزيع آنان گردد. همچنين امكان گسترش محدوده فرصتهاي بالقوه تجاري و كسب مشتريان جديد و نهايتاً ايجاد فرصتهاي جديد تجاري در كشورهاي درحال توسعه و به ويژه در منطقه آسيا - اقيانوس آرام از ديگر آثار مثبت ICT ميباشد.